Skolhelvete

Jag är arg på den här skolan. Nu är det så att vi har tenta på lördag, d.v.s. om två dagar. Och det finns ett underbart grammatikprogram för franskan här på skolan som är riktigt bra inför tentan... Jag hade tänkt att sitta med det i två dagar nu (vet inte hur jag ska plugga på för annat sätt). Så vad är då problemet? Jo, programmet finns bara i EN datasal här på skolan. Och just den verkar vara väldigt populär. Så när jag för en kvart sedan kom till skolan och kom in i datasalen så är VARENDA dator upptagen! Precis som igår. Vafan! Borde de inte sätta upp nån lapp att salen är reserverad för språkstudenter eller nåt?? Vi kan ju inte plugga nån annanstans, medan de andra kan vara i vilken datasal som helst! Fan vad irriterad jag blir. Jag har mat och allting med mig hit och tänkte stanna till ikväll, men nu kan jag inte göra ett jävla skit... Fan vad arg jag blir. Jag hade nästan (nästan) börjat få hopp inför tentan men där sjönk det igen...

43 minuter senare...
Okej, jag har fått en plats i datasal 5. Tack! Äntligen. Men jag blir ännu mer förbannad. Människor är så förbannat själviska! Två brudar går och lunchar härifrån. Men självklart lämnar de sina datorer på med sina inlogg och böcker och väskor bredvid - allt för att ingen ska kunna ta deras datorer. Suck... Är det svårt att spara sitt arbete på sin användare, och sedan leta efter annan dator om den nuvarande är upptagen? Jag menar, jag ser att de inte sitter med språkprogram, så de kan faktiskt använda vilken dator som helst. Usch så folk beter sig. (Vilken tur att jag är en ängel. Höhö.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback