Jobbiga muntliga framställningar.

Jag är hemma hos mamma och pappa. Har faktiskt pluggat en del nu (vilket inte betyder att jag inte har något kvar att plugga). Skrivit om "Le Gros" så att jag nu har lite mer rätt i grammatiken. Och skrivit mitt muntliga framträdande till på onsdag, bara ett slut fattas. Det är lite lustigt egentligen... man väljer att gå i skolan numera, man väljer det man vill läsa och det man tycker är roligt. Det vill säga: jag valde att plugga franska främst för att jag kände att jag var tvungen att hålla igång den för att inte glömma allt, men också för att jag vill bli bättre på språket och tycker att det är roligt att utvecklas i ett språk och språk är ju alltid bra att kunna. Men trots att man själv har valt det man är intresserad av, så måste man fortfarande göra såna jobbiga saker som man inte vill... som muntliga framställningar till exempel. Usch! Vissa tycker att sånt är roligt. De trivs liksom att stå framför folk och babbla. Jag kommer aldrig att förstå det. Jag kommer alltid att avsky att stå framför en massa folk och prata. Speciellt när det är påtvingat. Jag har inga problem att prata tillsammans med människor, jag kan prata som bara sjutton, men det där att stå framför en bunt människor, och en lärare som ska döma en... neej tack. Nu längtar jag så fruktansvärt mycket till våren. Januari. Då är höstterminen slut, då hoppas jag att nya möjligheter visar sig och då ska jag till Göteborg och hälsa på Stina.

32676-1
Ida och jag för några veckor sedan. Vad skulle jag göra utan Ida?

Kommentarer
Postat av: Djanke

Hej! Kul att du läste mitt inlägg! Ja, jag hoppas allt ska bli fantastiskt när jag flyttar till Paris! Har du några roliga tips man kan göra där?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback