Inredning på Samos stränder

32676-27032676-269

Stenar har ju varit ett populärt inslag i svenska hem ganska länge nu. Stenar i olika former och färger som man lägger i krukor, runt ljus, i skålar och så vidare. Stenarna på stranden i Votsalakia på Samos, Grekland var väldigt fina. När rastlösheten trängde sig på i solstolen gick jag till vattnet och plockade vita stenar. Ett billigt sätt att få stenar, som annars kan vara ganska dyra. Och visst känns det mycket roligare att säga att jag har plockat stenarna själv på en strand i Grekland, än att jag har köpt dem på Ikea... Tills det att jag kommer hem från Frankrike, så tar mamma hand om stenarna.

Kommentarer
Postat av: Cocotte

Den vita stenen. Det var en bok jag läste när jag var liten. Och en tv-serie också... Det var en fin historia.
När åker du till La France?

Postat av: barajagjohanna

Cocotte>> Jag såg Den vita stenen på TV när jag var liten, men jag tyckte inte om den så jättemycket. Eller så gjorde jag det, för jag och min lillebror lekte leken med en vit sten senare...
Om det blir Angers åker jag den 3 oktober, men allt är inte klart än... :)

2006-08-30 @ 18:46:25
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Linnnn

Smart gjort av dig! Blir ju mycket roligare att ha. Min mamma har oxå plockat stenar, snäckor o annat i mängder från alla möjliga håll här i världen. :)

2006-08-30 @ 18:56:48
URL: http://linnnn.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Linn>> Ja, det är verkligen mycket roligare än att köpa stenar. Jag kände mig lite töntig när jag gick och plockade stenar vid och i vattnet (ibland låg jag med cyklop och snorkel på ytan för att kunna andas samtidigt som jag letade efter de finaste på havsbotten), men vad tusan...

2006-08-30 @ 22:51:10
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback