Snart...

Vilken dag som helst får jag beskedet. Jag hoppas nästan att jag inte får jobbet på Disneyland - valet blir liksom så mycket enklare då. Jag trodde att jag hade bestämt mig, oavsett hur beskedet blir, men när jag precis tittade i alla papper från universitetet i Angers och kollar flyg- och tågtider, blir jag osäker och velig. Tänker jag på Disney känns det plötsligt lite roligt, dock blir praktiska saker runtomkring mycket jobbigare. Det allra enklaste för mig är att åka dit och plugga mina fyra månader och sedan komma tillbaka till Falun. Men... vad jag än tänker så finns det dessa "men"...

Att sluta tänka är inte det lättaste.


Kommentarer
Postat av: tinatoon

Plugga! Jobbet på Disneyland finns ju alltid kvar, och andra jobb med. Du kommer kanske att ha fått helt nya kontakter o inspirationer efter att ha pluggat 4 månader, du kanske inte alls behöver åka hem till Falun utan bara kan börja direkt på ett eller annat jobb!?! Studier är ALLTID bra, om inte annat för självkänslan!

Postat av: barajagjohanna

tinatoon>> Som vanligt när jag får råd från den ena eller andra sidan, så måste jag komma med en invändning... Jag ser det snarare som att plugget finns kvar. Det kan jag söka närsomhelst och komma in på, medan jobbet kanske jag får nu, inte om jag söker en annan gång. Det är nu de behöver folk, om ett år kanske jag inte vill längre. Om jag vill nu är ju också en fråga visserligen... ;) Jag ser det snarare så att om jag måste ta något för att chansen finns NU, så är det Disney. Det betyder dock inte att det är det jag kommer att välja, om jag ens får jobb där. Just nu är praktiska saker runt Disney lite enklare då en kompis kan hyra min lägenhet tillfälligt och bara flytta ur om jag kommer hem, och i så fall kan jag ta plugget till våren... Gud, vad jag babblar, kanske får ett besked som säger att jag inte ens behöver välja! Längtar efter beskedet... Tack för råden, förresten!

2006-08-28 @ 12:51:26
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Linnnn

Nyfiken, nyfiken, nyyyfiiiken. :)

2006-08-29 @ 16:29:01
URL: http://linnnn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback