Att jobba på kundtjänst del 3

Mindre nöjda kunder hos telefonoperatörer avslutar gärna med:
»Bara så ni vet så finns det väldigt många andra bolag som är mycket billigare än er.«

Ni som brukar hota med det, sluta med det. Det är inget hot. Vi bryr oss inte det minsta. Det är snarare skönt att slippa er. (Observera att jag pratar ur kundtjänstperspektiv.)

Att jobba på kundtjänst del 1
Att jobba på kundtjänst del 2

Kommentarer
Postat av: Fiorella

Hej tjejen.
Jag ska söka ett arbete som kundtjänst-personal. Jag som annars bara har sökt butiksjobb för en väldig klurig uppgift nu att skriva om varför jag skulla passa till just detta jobbet. Du är inte sugen på att ge mig lite tips eftersom du har jobbat inom det ett tag så kanske du vet vad som krävs o vad en arbetsgivare vill höra :) vore jättesnällt. Kram på dig*

Postat av: barajagjohanna

Fiorella: Du bör definitivt säga att du är bra på att lyssna och att du har tålamod. Dessutom tycker du om att lösa problem. Självklart tycker du även om att ge service till andra människor. Det är en bra början i alla fall. Lycka till! :) (och nu blev jag nyfiken på vad det är för kundtjänst?)

2006-12-05 @ 14:19:17
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Fiorella

hejsan. tack så jättemycket för tipsen :). Det är inom manpower som hyr ut personal till olika företag. Vad jobbar du på för kundtjänst?

2006-12-05 @ 18:30:52
URL: http://fiorella.3w.se
Postat av: barajagjohanna

Fiorella: Manpower tar in uppdrag också, vilket jag tycker är skönare - då man sitter på samma plats istället för att bli uthyrd till olika ställen (jag har jobbat på Manpower i två år). Jag jobbar främst på Halebops kundtjänst, men också på Telias ibland.

2006-12-05 @ 19:31:42
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback