För vilken gång i ordningen blir jag tvungen att diskutera detta?

Msn-konversation:

Johan säger:
vad gör du?

Joppe säger:
fixar lasagne...

Johan säger:

lasagne utan köttfärs?


Joppe säger:

jaa, grönsakslasagne är supergott. fast det är inte det jag gör, jag gör med qournfärs.


Johan säger:

haha


Joppe säger:

vadå haha? det är jättegott ju smakar fan likadant som med köttfärs


Johan säger:

hur kan du veta de


Joppe säger:

jag har väl ätit lasagne med köttfärs...


Joppe säger:

grejen är ju den att man har ju precis samma saker i, så det är klart det smakar likadant. BARA köttfärs smakar ju ingenting, vilket inte heller bara qournfärs gör


Johan säger:

Varför gör du det inte nu då


Joppe säger:

kanske för att jag inte äter kött duh


Johan säger:

men du har ju gjort


Joppe säger:

va?


Joppe säger:

ätit kött?


Johan säger:

du sa ju att du hade ätit riktig köttfärs


Joppe säger:

ja, jag har ätit köttfärs, det var väl sex-sju år sedan


Johan säger:

varför slutade du


Joppe säger:

för att jag tyckte det var onödigt att äta så mycket kött - onödigt att föda upp djur som ska bli vår mat när vi kan få mat på annat sätt. så jag började äta vegetariskt då och då. sen blev det mindre och mindre kött och till slut åt jag det inte alls. så, så är det.


Johan säger:

vAD gör dom din köttfärs av då


Johan säger:

Och alla extra grönsaker som försvinner för djuren


Johan säger:

Och all miljöförstöring som blir av att ta fram de?


Joppe säger:

min köttfärs? det är inget kött. det är qourn. det är framställt av svamp.


Joppe säger:

men snälla. köttproduktion är en tusen gånger större miljöbov


Johan säger:

Varför?


Johan säger:

All besprutning e ju riktigt bra för miljön


Joppe säger:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,929599,00.html


Joppe säger:

jag har aldrig påstått att jag tycker att besprutning är bra


Johan säger:

Läser inte den där vänster aktivist tidningen


Joppe säger:

vänsteraktivisttidningen?! hahaha. okej, vi lägger ner diskussionen...

Och sedan urartade diskussionen ändå... först säger jag som vanligt "ja, du gör precis som du vill" eftersom jag faktiskt inte orkar bry mig. (Att bara säga "okej", vara tyst eller "du gör som du vill" är faktiskt väldigt provocerande för den som vill provocera en vegetarian - jag säger ju inte emot.) Sedan blir jag så trött att jag blir en sån där dryg militant vegetarian som människan vill få mig att bli, så jag förklarar hur köttet ruttnar i hans mage och så vidare och så vidare. Jag driver alltså med köttätaren (vilket denne aldrig förstår) och innerst inne bryr jag mig inte. Jag vill bara äta min mat. Förstå mig rätt nu, för jag har inget emot att diskutera vegetarianism och köttätande, så länge personen jag diskuterar med frågar för att denne är intresserad eller nyfiken. Det jag är så fruktansvärt trött på är alla köttätare som måste börja diskutera med en vegetarian men bara ute efter att provocera. Lägg ner, ni kommer ingenvart.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Haha! :L skrattar ..

Postat av: Peter

Spana gärna in min nya "modeblogg" och har du något som du vill berätta så är det bara att maila!

2006-12-28 @ 09:29:42
URL: http://modegnall.webblogg.se
Postat av: Ida

Men herregud.. Hur många gånger ska han orka diskutera samma sak?????? Vad trött jag blir! Och du lär ju kräkas över människan. Han har ju alltid dåliga kommentarer på allting.. T ex brisgrejen. 10 kr från mobilen.. Då hade han fått så dålig lön (säger själv: 19.000;-) så han har inte råd.. Så lixom. jaa. Lägg ner att diskutera med människan, man blir bara så förbannad! Du kommer ingenstans, bara bullshit. Du har ju rätt ;) Haha!

2006-12-28 @ 11:48:32
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Ida: Han tröttnar aldrig, provocera är hans hobby tror jag. För längesen har jag lagt ner diskussionerna, men ibland är det svårt att låta bli...

2006-12-28 @ 19:50:23
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Filip

jag har läst delar av din blogg och tänkte "wow".
när någon frågar varför jag äter vegetariskt svarar jag oftast "för jag älskar döda djur". det är inte så många som svarar tillbaka på det.
intressant blogg i övrigt!!!
/filip

2007-03-22 @ 11:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback