Med lagen på min sida

Enligt lag ska du få ditt schema på arbetsplatsen senast 14 dagar innan. Nu är det andra gången de publicerar schemat för sent för min del. Förra gången var jag förbannad men accepterade det ändå. Den här gången blev jag skitförbannad och vägrade acceptera  att 10 dagar innan få tider till 21 på kvällen. Den här gången lyckade jag få mina tider ändrade, men bara två dagar eftersom de enligt lag har rätt att ändra mina tider...

Jag blir så trött på mina nya tider. Särskilt då jag kommit på att det kan krocka med hockeyn om jag plötsligt har tider till 21. Faan. Det gör mig skitförbannad. Att börja 7 på helgerna innebär dessutom att om jag inte får låna bil, så kan jag inte ta mig till jobbet. Jag kan ju knappast cykla till Borlänge. Jag blev inte anställd på de här villkoren och det gör mig ännu mer förbannad. Plötsligt ska jag även jobba helg om två veckor, helt utan förvarning. Gah, det känns verkligen inte okej. Jag trivs med det jag gör, men inte med det här runtomkring. Det är nästan så jag längtar till min sjukskrivning... (...det där sa jag aldrig.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback