Rädsla

32676-210Jag är rädd för det mesta. Alla möjliga djur till exempel (katter, hundar, ormar, sniglar, fjärilar, getingar, you name it). Dessutom är jag livrädd för åskan. Jag är en tönt vad gäller blixtrar och dunder! Nyligen skrek jag rakt ut i telefonen för att det kom en knall... Bilden till höger tog jag för fem minuter sedan ut på min balkong. Jag vet att det ser förfärligt ut med blixten i fönstret, men just nu orkar jag inte bry mig. Jag har bråttom. Det börjar åska mer och mer. Molnen smög sig ondskefullt inpå bakom bergen och är nu över mig. Jag har sådan respekt för detta. Alla elektronikprylar AV! Problemet är bara: vad ska jag göra utan TV, telefon och dator? Sova kanske. Jobb väntar ju även imorgon.

Shit! Världens blixt! Är alldeles svettig och nervös. Rädda mig! Jag måste stänga av...


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja, man känner sig liten när det börjar dundra och blixtra. Idag var jag rädd på riktigt, för vi hamnade mitt i ovädret ute på sjön. Fem pers i en liten båt med utombordsmotor. Guppade på vågorna så båten nästan ställde sig lodrät. (Nästan, hehe) Jag kröp ihop nere på golvet och gömde mig under en handduk tills vi kom iland. Usch, i efterhand kan man skratta åt det men just då var det inte roligt alls.

Postat av: barajagjohanna

Hanna>> Usch, det lät ju riktigt obehagligt. Det är farligt att vara på sjön när det blixtrar! En gång var min familj ute med motorbåten på sjön, och när det dök upp svarta moln bakom en ö åkte vi racerfart hemåt. Väl i land upptäckte vi att det var världens pluttmoln... :) Men man ska ha respekt. Särskilt när man är på sjön.

2006-07-21 @ 22:40:36
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Milla

All respekt för åska och blixt. Jag blir liten och lägger mig under täcket och hoppas att någon ska hålla mig sällskap. Livrädd, själv!

2006-07-22 @ 14:12:37
URL: http://millaaa.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Milla>> Jag med. Vill inte vara ensam då.

2006-07-22 @ 16:42:13
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Nadia

Jag är också skiträdd för blixten men inte för fjärilar och katter, de är ju bara söta och fina! och definitivt inte för hundar för jag har en hemma som är minst lika rädd för åska som jag själv. När det åskar kurar han darrande ihop sig i ett hörn av soffan med mig, han är inte så bra som stöd i rädslan men däremot får man ju lite sällskap.

2006-07-23 @ 10:34:20
Postat av: barajagjohanna

Nadia>> Jag är en tönt. För jag tycker ju att fjärilar är fina, och katter är jättesöta, jag kan till och med tycka att hundar är söta ibland (fast det är inte så ofta visserligen...). Men de är så läskiga!

2006-07-23 @ 17:59:28
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: becka

Jag är väldigt rädd för fästingar och getingar, skriker som ett barn...Men åskan är jag inte rädd för. Du har säkert åskledare i huset med, som leder ner åskan i marken. Kram

2006-07-24 @ 17:17:50
URL: http://www.baraben.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback