Vad händer, Frankrike?

Att Frankrike skulle vinna över Brasilien var ju en omöjlighet. Eller tydligen inte. Grymt, Frankrike spelade bra och de vann! Över brassarna! Coolt. Semifinal!


Uppdatering 2/7 09:55
Apropå på Frankrike. Mina bröder är på cross-VM i Uddevalla och min lillebror ringde därifrån inatt. »JAG HAR TRÄFFAT NÅGRA FRANSMÄN, VÄNTA VÄNTA, DU MÅSTE FÅ PRATA FRANSKA MED DEM!« skrek han uppspelt. Och sen hörde jag honom säga "hey, guys, take the phone" med världens svenska dialekt, varefter en fransman kom och sa »allo?«. »Allo, bonsoir«, svarade jag, och han frågade om jag pratade franska. Ja, litegrann, sa jag varpå han undrade om jag bott i Frankrike. »Jag bodde i Paris i tre månader«, svarade jag, ganska yrvaken med tanke på att jag väckts mitt i natten. Sen pratade han så fort och jag inte fattade och skulle isället fråga vad han gjorde i Sverige. »Comment tu fais en Suède?« frågade jag och han förstod ingenting. Efteråt kom jag på att jag ju frågat HUR han gjorde i Sverige istället för VAD. Eh. Haha. Nåväl. Min bror tog tillbaka telefonen och var jätteglad och jag berättade att La France vunnit över brassarna, och han skrek på den värsta svengelskan till fransmännen: »HEY, GUYS! GUYS! LA FRANCE... EH... KICKED OUT BRASIL! FOOTBALL!« Det var ett ganska roligt avbrott i sömnen.

Kommentarer
Postat av: Therese

OUI!!!!!

Postat av: barajagjohanna

Therese>> Jag hade aldrig kunnat drömma om ett sådant resultat...

2006-07-01 @ 23:28:43
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Krokofanten

Jag hörde firandet till klockan 04h00 på söndagsmorgonen.
Och då bor jag utanför Paris.

2006-07-03 @ 13:29:32
Postat av: barajagjohanna

Krokofanten>> Gryyyyymt! :) Jag såg Champs-Élysées på Nyheterna. Grymt, det är mitt ord. Häftigt att vara där.

2006-07-03 @ 15:02:56
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Cocotte

Till och med mitt i ingenstans, på den franska landsbygden, jublades och tutades det:)

2006-07-03 @ 17:11:38
URL: http://cocotte.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Cocotte>> Det kan jag tänka mig. Härligt!

2006-07-03 @ 18:59:53
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback