Fritidsgård

Det har börjat ett gäng semestervikarier på min arbetsplats, närmare bestämt 20 stycken. Jag tycker att det är ganska roligt, för det verkar inte direkt vara människor med erfarenhet som de har tagit in. Det känns som rena rama fritidsgården. Jag vet, jag är inte lastgammal jag heller, men nu känner man sig ju nästan så. Och den ena är tydligen värre än den andra. Någon kan inte sitt personnummer och vet inte vad folkbokföring är och en annan undrar om de får semester i sommar. Hon förstod tydligen inte att hon är insatt så att vi andra ordinarie ska kunna ha semester...

Hur var det där med kompetent personal...? Hihi. Men vad vet jag, de är kanske jättekompetenta och har jobbat sedan de började gå, jag har ju faktiskt ingen aning då jag varken pratat med någon eller ännu mindre läst deras CV. Så egentligen ska jag nog inte uttala mig alls. Dessutom skulle man ju passa sig för vad man säger i bloggen eftersom man aldrig vet vem som läser. Hrm. Glöm att jag sa något.

Snart ska jag iväg på personalfest/firmafest/grillfest - eller sommarfest som den kallas. Vi är tydligen närmare hundra personer som ska dit - spännande. Jag hoppas att de är restriktiva med alkoholen, det finns ju numera en hel del minderåriga menar jag.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Håh, jag är en såndär sommarvikarie. Skräm inte upp mig! :P
Vad är det för ställe du jobbar på?

Postat av: Therese

Nå hur var firmafesten då? Såna tillställningar brukar ju inte vara kända för att vara måttliga med alkohol. Eller så har jag förutfattade meningar. Tycker att du verkar ha kommit hem tidigt....

2006-06-14 @ 23:34:57
URL: http://utrikes.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Hanna>> Jag jobbar på ett bemanningsföretag... Och du behöver inte bli rädd! :)

Therese>> Pja, den var väl helt okej. Vi var på ett väldigt mysigt ställe vid sjön och satt ute på en stor brygga och åt, men inget vegetariskt, så tur jag var förnuftig och åt lite innan jag kom dit. Vi som åkte dit tillsammans drog hem strax efter nio (min skjuts ville hem för hon hade barnvakt och jag åkte gärna hem i tid jag med), då började de sjunga kareoke och hur det var kanske jag får något skvaller om idag...

2006-06-15 @ 08:12:24
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Therese>> Förresten, alkoholen... eftersom jag åkte hem tidigt vet jag inte hur det blev med det, men vissa var tydligen väldigt på innan i alla fall... Jag och mitt gäng drack bordsvatten, men skrattade nog högst ändå.

2006-06-15 @ 11:37:49
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Therese

Det tror jag säkert , domn roligaste kvällarna brukar inte vara dom då man är som fullast. Min man var på återträff med högstadieklassen för några år sen , dom skulle ses och äta middag på en lokal som var bokad , en av killarna som kom hade med sig en flaska hembränt. Den hade han druckit flitigt i innan festen och var i princip redlös innan middagen började , han kunde knappt gå och knappt prata så några i klassen ringde en taxi och skickade hem honom. Undrar om han nästa dag tyckte att han hade varit på en kul fest?

2006-06-15 @ 12:13:30
URL: http://utrikes.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Therese>> Förmodligen gjorde han sig bättre sovande hemma i sängen än på festen. För fulla människor är otrevliga.

2006-06-15 @ 14:34:40
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Cicci

Shit, hur gamla är de om de inte kan sina personnummer?? Rätt kul ändå! På mitt jobb brukar chefen lägga fram alla ansökningsbrev och CV:n så att alla kan läsa. De flesta är sjukt felstavade, skrivna med alltför många typ, så, ju och ba. Haha, rätt kul. Hoppas att festen blir kul :)!

2006-06-15 @ 20:03:50
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: barajagjohanna

Cicci>> Haha, jag har fått höra att den yngsta är född -89...

2006-06-15 @ 21:33:47
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback