Studentens lyckliga dag: studentdagen!

32676-151Det är två år sedan jag tog studenten från Grafiskt Utbildningscenter i Uppsala. Då alla mina jämnåriga hade tagit studenten året innan, var den här dagen extra stor för mig. Jag hade väntat extra länge, jag hade kämpat i skolan lite längre än de andra och jag var arg på alla som inte hade lärt sig Studentsången (den hade jag kunnat i minst två år) - den var helig för mig!

Studentdagen är helig och gör mig rörd och gråtmild. Skolan är slut. Istället har du makt och frihet över ditt eget liv. Åh, den ljusnande framtid är vår...

...ända till på måndag. På måndag höjs Sveriges procenttal i arbetslöshet. Det är det mindre roliga med studenten. Ovissheten, otryggheten och att ofrivilligt börja ses som ännu en av "dagens lata ungdom". Men allt det skiter man i imorgon. Då är det bara lycka, frihet, skrik och glädjetårar som existerar. Och jag är så förbannat avundsjuk. Grattis, alla studenter. Jag hoppas verkligen ni kan Studentsången.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack, hehehe

Postat av: barajagjohanna

Hanna>> Hoppas du får en underbar dag! Ta vara på varenda sekund, det kommer aldrig tillbaka!

2006-06-08 @ 21:23:44
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback