Carola vinner sista deltävlingen.

32676-65För första gången tänker jag faktiskt blogga om Melodifestivalen. Jag är förvånad över mig själv att jag inte gjort det tidigare. Jag har just lyssnat på alla kvällens bidrag i P4, och lyssnat en gång till på Sveriges Radios hemsida. Tyvärr är det ju inget snack om saken vilken låt som är bäst. Det är Evighet med Carola. Den har det mesta som en bra schlager ska ha och är uppbyggd som en schlager (ni vet, förväntansfull början, trallvänlig melodi, fartig, stick, tonartshöjning, bra slut...). Jag var rädd för det. Det känns ju nämligen som Carola har gjort sitt i Melodifestivalsammanhang... samt att hon lätt skulle kunna vinna för att det är hon, inte för att hon har en bra låt. Men nu har hon en bra låt. Kvällens bästa. Det är nästan... nästan så att jag vågar säga att det är tävlingens bästa. Men det vågar jag inte säga än, för jag minns inte varenda låt såhär på rak arm. Jag kan bara säga att finalen om en vecka kommer att hålla hög klass med olika genrer.

De övriga låtarna då? Att detta skulle vara årets vassaste startfält håller jag nog inte med om. Jag tycker att Leksand hade ett lite starkare startfält faktiskt. Den här omgången har möjligtvis vassa artister, eller snarare artister som tittarna känner igen. Roger Pontare, Günter, Sandra DahlbergRednex, Björn Kjellman och så Carola givetvis. Men att låtarna skulle vara vassare håller jag nog inte riktigt med om och jag vågar mig knappt på en gissning om kvällens utfall, men tippar ändå att Rednex och Kjellman går vidare på ett eller annat sätt. Och såklart: Carola får flest röster och tar sig direkt till Globen. Skulle det inte bli så, så blir jag både förvånad och besviken (det trodde jag aldrig att jag skulle säga).

(Bild: Carola officiell hemsida)

Kommentarer
Postat av: Veronica

Men visst är det så, känner likadant; Carola är lite för mycket för mig, men låten sitter som en smäck! Såg på aftonbladet att hon fått kritik för att den var för lik Friends och Fames vinnarlåtar, men de var ju också klockrena schlagers.
Ska det vara schlager så ska det =0)

Postat av: Jen

Nu när jag har sett färdigt melodifestivalen så var Carola allra bästa av dem alla även om man är en snutta trött på henne, men hon är duktig och har en bra låt...ärligt talat tror jag att hon vinner hela melodifestivalen då hon har allt som behövs. På ett sätt lite tråkigt, då dem övriga får inte samma chans att vinna....hon har ju gjort sitt, släpp fram dem nya..kanske en ny Carola??..

2006-03-11 @ 22:59:40
URL: http://lifeofjen.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

Veronica>> Jamen alla vinnarlåtar är ju mer eller mindre lik varandra. Dessutom, hur lätt är det att göra en HELT unik låt när det skrivits miljarder?

Jen>> Det tror jag också. Dessutom tror jag att hon har chans att vinna även i Aten. (Och visst, hon har gjort sitt, men hon har den perfekta låten och hon framför den bättre än vad någon annan förmodligen skulle göra.)

2006-03-12 @ 00:53:28
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback