Götteboorrrj

Jag kom iväg. Jag tror att dunderkuren med alla vitaminer och Kan Jang hjälpte. Yes! Resan till Göteborg var dock inte alls rolig - tåget var nästan en timme försenat vilket gjorde att jag missade bytet i Örebro och inte kom med något annat tåg, så alla Göteborgsresenärer fick sätta sig på ett tåg till Hallsberg. Väl i Hallsberg lämnades vi där utan information. Öde. Vart tar jag vägen nu? Efter många minuter blev vi informerade om att vi skulle få åka buss till Göteborg. Det blev en jobbig bussresa på drygt fyra timmar. Och två timmar försent anlände jag till Göteborg. Phu. Stina och jag var uppe till halv sex på lördagmorgonen efter prat, massa te, lite chips och dip och tv.

Har shoppat de snyggaste Converseskorna. De var perfekta, till min förvåning. Jag menar, man brukar ju aldrig hitta rätt storlek när man verkligen vill ha något. 35 satt utmärkt. Jag börjar tro att mina fötter krympt. Sedan: Lunch på stan. Middag på grekrestaurang. Utgång. Drinkar för halva priset. Nattmat på Donken och min mage protesterade lite.

Mamma ringde tidigare på dagen och påminde mig om att klockan skulle ställas om, så att jag inte missade tåget. Självklart skulle jag komma ihåg det. Eh, eller? Det var inget någon av oss hade i huvudet när vi kom hem på morgonkvisten i morse. Så jag vaknade i tron om att klockan var tolv. Läste ett sms från Melinda som undrade om jag kommit ihåg att ställa om klockan. Shit! Det hade jag inte. Klockan var ett och jag skulle träffa Melinda för en fika halv två. Tåget tick tre. Panik. Vi flyttade fram fikan en halvtimme och jag skyndade mig och kom fram med spårvagnen exakt i tid. Så frukosten åts på ett café tillsammans med Melinda strax efter två och tåget klev jag på två minuter innan avgång. Phu.

32676-72
Göteborg. Ett skönt avbrott.

Kommentarer
Postat av: Linn

.. vilken helg! ;D Helt klart bättre än min. Grattis till de nya Conversedojsen! Säkerligen underbart fina. Puss

Postat av: barajagjohanna

Linn>> Helt klart ett behövligt avbrott att komma iväg! Och mm, Conversedojjorna är snäppet snyggare än mina andra. ;) Puss, kram!

2006-03-27 @ 12:31:28
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Mellan

va kul att du kom iväg lite, verkligen!:) å det där med att ställa om klockan.. ha! vilket jäkla påhitt va..

2006-03-27 @ 17:35:18
URL: http://mellan.gapcad.net
Postat av: barajagjohanna

Mellan>> Ellerhur! Ett jäkla påhitt...

2006-03-27 @ 18:23:34
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback