Je suis fou de Paris

Nu vill jag bara tillbaka.

Jag har ju berättat att jag var lite spänd inför vad jag skulle känna för Paris den här gången. Jag kan tala om att det kändes… hemma! Det kändes inte alls konstigt att vara där, det var bara skönt. Det var så bekant och så lugnt. Trots alla ljud med mycket människor och trafik, så upplever jag inte Paris som en stressad stad. Åk till Stockholm och det är mycket mer stressade människor som rusar fram. Åh, det var härligt att vara tillbaka i Paris i några dagar. Just nu känner jag att höstterminen mycket väl skulle kunna tillbringas där, med plugg på Sorbonne och händelserika dagar. Om någon vill joina, säg bara till.

Ett-foto-i-timmen-serie kommer imorgon.


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag skulle gärna joina men jag tror inte familjen blir så glad då. Men om jag har vägarna förbi kan vi väl ta en kaffe eller ett glas vin på Amelies café;)
Fast jag är Stockholmare håller jag helt med , Paris känns faktiskt mindre stressigt än Stockholm.
Jag ser fram emot bilder

Postat av: barajagjohanna

Therese>> Kaffe/vin/whatever på Amelies café är spikat. ;)

2006-05-05 @ 16:31:27
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback