Målfest

Inte lika stor målfest som 12-1-segern mot Boden för några år sedan, då lillebror och jag satt och skrattade åt lekstugan. Men ändå - gårdagens resultat mellan Leksand och Arboga blev hela 7-1. En mycket skön seger, särskilt när 3-1, 4-1 och 5-1 kom inom loppet av, hör och höpna, 40 sekunder. Mycket härligt att få jubla lite och att få se en, i mina ögon, kul match. Mindre härligt att se så mycket slarv från många spelare, men det som var allra minst roligt under gårdagens match var snubben bakom oss som satt och kommenterade allt. Det spelade ingen roll vad Leksand gjorde, allt var bara fel, skamligt, kärringspel, flopp och så vidare och så vidare... Så fort Arboga fick tag i pucken tyckte han att det var otroligt dåligt från Leksands sida och sa irriterat på sitt fula dalmål "titt, titt, nu blir det mål!", men mål på det hållet blev det ju inte mer än en gång... Lillebror och jag höll båda på att bli skogstokiga, jag var såååå nära att vända mig om och bara ge honom en mördarblick alternativt fråga honom om han möjligtvis kunde vara tyst två minuter. I tredje perioden var han dock knäpptyst. Moahaha.

Och alla som tycker det är roligt när jag skriver om hockey kan väl räcka upp en hand? Haha. (Jag ser inga händer...)

Kommentarer
Postat av: En vissen

Viftar så mycket jag orkar - å det är rätt mycket det...

2006-11-21 @ 18:38:04
Postat av: barajagjohanna

Och du blir nog den enda som viftar... :) Men det spelar ingen roll, alla andra kan ju läsa någon annanstans istället så får jag skriva om hockeyn i min ensamhet (+ en viss läsare).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback