Det vankas högskoleprov...

...och jag får inte smita därifrån!

Attans.

Jag hade planerat att göra en
becka, det vill säga smita tidigare från provet för att se mitt kära lag spela match. Jag har sagt det förut och det tåls att säga igen: Det är en jävligt dum dag för högskoleprov. Provet beräknas sluta 16.10, och matchen i Leksand börjar 16.00. Det tar ungefär 45-50 minuter att åka till Leksand och jag hade planer på att kunna dra i alla fall 15.30 och bara missa början av första perioden. Men idag har jag ringt och hört mig för, och man måste sitta tiden ut, vilket till och med kan betyda lite längre än 16.10. Nä, shit. Jag kommer missa matchen. Det blir den första hemmamatchen jag missar den här säsongen.

På grund av ett jäkla prov.

Jag har alltid sagt att jag aldrig, aldrig, aldrig i hela mitt liv kommer att skriva högskoleprovet. Det har inte funnits på min världskarta. Jag skulle aldrig, aldrig, aldrig förnedra mig så. För det är vad jag alltid trott att jag kommer att göra  - förnedra mig. Men nu ska jag alltså försöka ändå. Jag har ju trots allt inget att förlora, och har jag tur (vilket jag normalt inte har), så kanske jag lyckas pricka in rätt alternativ här och var och kanske ökar mina chanser att komma in på någon utbildning som jag kanske vill någon gång i framtiden. Inte så stor chans, men som sagt: jag har inget att förlora. Förutom de 360 kronorna som jag har betalat in. Dem överlever jag.

Min lördag kommer att bli fruktansvärt tråkig. Prov i sju timmar. Sju timmar! Herregud.

Kommentarer
Postat av: Jonna

ååå Johanna, jag är så jäkla nervös alltså! För vad vet jag inte riktigt, det kan ju liksom inte "hända ngt" ifall man skulle göra dåligt ifrån sig.
Men lycka till iaf!

2006-10-20 @ 12:00:50
Postat av: barajagjohanna

Jonna>> Ska du också skriva det imorgon? Inget att vara nervös för heller, det är ju som du säger, att det händer ju inget om du gör dåligt ifrån dig. Det ÄR svårt, har kollat på nätet på övningsprov och sånt, herregud... Det gäller väl att chansa. :) Lycka till!

Postat av: Linda

Jag har många gånger tänkt att jag ska göra högskoleprovet, men aldrig tagit tag i det. Sedan har jag nog också en bild av mig själv som lite så där smart och är rädd för att jag ska bli knäckt av resultaten ;P. Men usch, nu ska jag inte vara en sån där downer. Lycka till, det kommer säkert att gå jättebra för dig!

2006-10-20 @ 13:31:23
URL: http://tokyo.webblogg.se
Postat av: Linn

Jag tyckte det var ganska "kul" första gången, faktiskt. :] Lycka till, i alla fall!

2006-10-20 @ 17:11:29
URL: http://linnnn.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Linda>> Jag har ju faktiskt aldrig tänkt att göra högskoleprovet, men råkar visst göra det ändå. För mig är det tvärtom mot dig - jag har en bild av mig själv att jag är för osmart. Jag kan inte bli knäckt av mitt resultat, jag kan bara rycka på axlarna eller bli glad, räknar nämligen med att det ska gå dåligt, men jag är glad ändå. :)

Linn>> Kul? Haha, vad var det som var kul? Jag tycker att det är jobbigt att gå upp tidigt och sitta på en skola och skriva i sju timmar. Fast det ska bli spännande att beskåda de andra, det finns så många seriösa! Tack, i alla fall, jag gör mitt bästa, såklart.

2006-10-20 @ 17:17:02
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Cicci

Håller med dig, jag skulle väl typ få noll rätt om jag gjorde det där! Värsta mardrömsprovet. Men lycka till, du har ju som sagt inte så mycket att förlora :)!

2006-10-20 @ 19:11:55
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: becka

Stackars stackars dig som får sitta och lida under högskoleprovet istället för att se ditt älskade lag spela:-( Jag har gjort högskoleprovet en gång, för ca sex år sedan. Jävligt stressigt faktiskt men det gick jättebra. Har absolut inget minne av att det tog hela sju timmar, kan det verkligen stämma?

2006-10-20 @ 19:40:40
URL: http://www.bollenarrund-becka.blogspot.com/
Postat av: barajagjohanna

Cicci>> Haha, mardrömsprov, jo, typ. Det ska bli intressant att se hur det är... men en jobbig dag!

becka>> Skojar du, det är jättesynd om mig! Får se om jag åker och ser sista perioden, men det känns lite jobbigt att köra fram och tillbaka. Det börjar 9.00 och beräknas vara klart 16.10, det blir väl drygt timmar va? Med raster och lunch.

2006-10-20 @ 20:23:19
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback