Höst

32676-368 32676-367

Hösten har alltid varit en tid då jag trivts. Det är otroligt vackra färger i naturen, luften blir fräschare och man får börja sätta på sig tjockare kläder. Jag har alltid älskat halsdukar, vantar och mössor. Jag gillar Sverige för våra fyra årstider som alla har sin charm. En isande vinterpromenad i minus tjugo grader är underbar. Har man tjocka kläder och inte fryser är det hur skönt som helst. Den bitande kylan är häftig.

Men i år vill jag varken ha höst eller vinter. Jag tycker inte om när jag kommer ut på mornarna just nu och det är kallt, jag tycker inte om de gråa dagarna, jag tycker inte om att det blir mörkt så tidigt och jag tycker inte om att träden tappar sina löv. Det känns jättekonstigt att tycka tvärtemot av vad jag alltid tidigare har tyckt. Jag vet inte vad det är med mig, men jag misstänker att det beror på att jag inte fått så mycket sommar som jag behöver. (Jag behöver lite mer av
veckan Samos tror jag.)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina bilder

Postat av: Anna Malaga

Mmmmm...vilka vackra löv. Jag älskar början av oktober i Sverige, men sen blir det för mörkt och kallt för min smak. Kan tyvärr inte dela din kärlek till vantar och mössor ;-)
Här är det 25º just nu.

2006-10-08 @ 13:46:51
URL: http://nyttundersolen.blogspot.com
Postat av: Camilla

Det finns inget bättre än när hösten börjar komma, med hösten menar jag 10-15 grader. Ahh, utan regn. Dina bilder förklarar en hel del, väldigt vackra. Själv har jag precis inhandlat två stycken underbara långa, breda halsdukar. En vit och en svart... tur jag hade en mössa som passar sen förra året :)

2006-10-08 @ 14:14:32
URL: http://millaaa.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Anonym>> Tack!

Anna Malaga>> Jag vill också ha 25 grader varmt!!

Camilla>> Jag tyckte också att det inte fanns något bättre än när hösten började komma. Förr. Uppenbarligen gillar jag det inte längre. Åtminstone inte i år.

2006-10-08 @ 14:25:29
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback