Jag hatar grannar! Och betaltoaletter.

SLUUUUTAAA HAAAMRAAAAAA!!

Idag var jag väldigt duktig på biblioteket. Jag lyckades koncentrera mig, jag förstod till och med vad jag läste! går det bra, kan jag tala om. Men efter en timme var kissnödig och hade inte en femma att betala för offentlig toalett (varför kan det inte vara gratis att gå på toaletten ens på biblioteket?!) och dessutom har jag varit totalt handikappad idag då jag glömde mobilen hemma i morse. Så jag ville hem. Med den koncentrationen skulle det nog gå bra hemma också.

Men nu är jag hemma och känner istället att jag borde laga mat, TV:n lockar och jag är sötsugen. Men framörallt:

Grannarna hamrar och hamrar och hamrar och...! Jag blir tooookig! Ibland är det jobbigt att bo i lägenhet för grannarna kan gå en på nerverna. Oftast går det ju bra, men när hundar skäller i trappuppgången och när grannarna måste hamra och därmed överrösta TV:n alternativt förstöra all min pluggkoncentration - då är det inte kul.

Jag ska uppfinna en mobil toalett som jag kan ha med mig. Ska jag behöva lägga ut en femma varje gång jag är på biblioteket blir det ju dyrt (ja, jag måste kissa varje gång jag är där och det slutar alltid med att jag åker hem).


Kommentarer
Postat av: Camilla

Lagom irriterande.

Postat av: tinatoon

Själv tänkt tanken måååånga gånger. ;)

Postat av: Anna Malaga

Men hjälp, mâste man betala för att gâ pâ bibliotekets toa? Kul att gâ dit med lagom kissnödiga ungar och inte ha växel...

2006-10-24 @ 23:30:00
URL: http://nyttundersolen.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Camilla>> Mhmm!

tinatoon>> Uppfinna en mobil toalett? Vi kanske skulle slå våra kloka ihop då, och skaffa patent på det sen...

Anna Malaga>> Japp. Fem spänn. Ellerhur, kul om man har kissnödiga ungar och kissa-och-bajsa-på-sig-bäbisar.

2006-10-25 @ 08:02:53
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Therese

Förra gången jag var i Sverige kom det som en chock (fast egentligen visste jag ju om det hade bara glömt/förträngt) att det kostade 5 kronor attgå på toa på biblioteket. Hutlöst dyrt. I Spanien finns få offentliga toaletter men det är aldrig långt till en bar och ingen misstycker om du går in och bara går på toa. Helt gratis är det också men toapapper kanske inte alltid finns då det kan vara bra att ha lite med sig i väskan.
När jag var gravid och bodde i Göteborg behövde jag gå på toa oftare än vanligt. Smet då in på ett fik när jag var på stan. Fick efteråt veta att så fick man minsann inte göra , att jag var gravid var ingen ursäkt, till nästa gång måste jag komma ihåg att köpa något...

2006-10-25 @ 09:39:36
URL: http://utrikes.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Therese>> Jag tycker det är jättedåligt att toaletterna ska kosta pengar... faktiskt. Jag har verkligen tänkt efter och jag tror inte att det finns en enda gratistoalett i Faluns centrum, förutom på caféer då, men man känner sig ju rejält dum att gå in och låna toaletten. Precis som i Spanien, så är det ofta inget konstigt att gå in på en fransk bar/café heller och låna toaletten. Fast jag har känt mig dum som gjort det ändå, eftersom jag är van med hur det fungerar i Sverige. I Kupolen är faktiskt alla toaletter gratis!

2006-10-25 @ 11:53:04
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Cicci

Usch grannar som hamrar och håller på är hemskt!! Jag har precis fått en granne som spelar fiol i flera timmar i sträck. Hon är visserligen jätteduktig, går säkert på musikhögskolan eller nåt (det är ju bara studenter här) men ändå jobbigt!!! Annars är mitt hus rätt ljudisolerat men fiolen går igenom :)! Hoppas grannarna inte bankar idag också!

2006-10-25 @ 13:59:22
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: barajagjohanna

Cicci>> Haha, även om grannen spelar fiol fint, så är det ju inte alltid det man vill höra... :) Mina grannar borrade faktiskt precis. Satt precis med näsan i boken och så börjar de borra så att det skär i hela huvudet... suck.

2006-10-25 @ 21:05:54
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback