Tredje julen

På förmiddagsrasten sa en kollega att snart får vi julstjärnor i våra fönster igen. Mysigt. Och så sa hon att det blir hennes fjärde jul på den här arbetsplatsen. Då insåg jag till min fasa att det är min tredje jul här på kontoret. Tredje! Okej, jag anställdes i november för två år sedan, så det är ju "bara" två år, men ändå. När jag började här trodde jag att det skulle vara tillfälligt. Och på ett sätt blev det väl lite så, jag slutade och åkte till Paris efter fyra månader. Men efter ytterligare fyra månader kom jag tillbaka till arbetet. Det var för sexton månader sedan och även den gången trodde jag att det var tillfälligt. Men uppenbarligen är jag kvar. Dock inte ännu ett år hoppas jag? Det är bäst för mig att jag hittar något nytt att göra (men vad och var?). För ärligt talat, jag har faktiskt ingen lust att låta det bli en fjärde jul här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback