Borde...

...plugga.

Såklart.

Men orka! Nej.

Två uppsatser på 6-10 A4-sidor vardera ska skrivas i den här kursen. Jag har inte börjat på någon. Provet i ekonomi ska jag ha nästa fredag. Det enda jag kan är vad plan- respektive marknadsekonomi är. Eller vänta nu... vet jag det? Hm. I alla fall, jag har ingen som helst inspiration till att läsa i samhällskunskapsboken - jag tar ändå inte in någonting. När jag  kom hem från jobbet och struntade i att simma för att plugga istället, slutade det med att jag la mig i sängen och sov bort ett par timmar. Jag kanske borde börja på en uppsats istället. Tänker skriva om hållbar utveckling/utvecklingsländer/bistånd/fattigdom, eftersom det intresserar mig (tips? jatack!). Men inte ens något som intresserar mig orkar jag ta tag i nu...

Jag kanske skulle börja diska lite... Eller cykla till Ica och handla lite yoghurt... Eller göra rent handfatet... Eller dammsuga lite kanske... Eller sätta mig i soffan och titta på TV, och helt enkelt göra så lite som möjligt...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Önskar Johanna, lycka till :J Glöm inte köpa ett choklad på ICA, då brukar de gå lättare

Postat av: Therese

Haha även om jag inte har pluggat på ett tag känns det igen. När jag skulle plugga var det alltid en massa annat som "behövde" göras , det blev städat , diskat och handlat istället. Ett tips är att sitta på biblioteket , då har man inget annat att göra än att möjligen läsa en annan bok.... Det funkade för mig iallfall och jag har tagit en väldans massa universitetspoäng

2006-09-26 @ 00:03:51
URL: http://utrikes.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Camilla>> Tack, tack. Det blev ingen tur till Ica, men nästa gång lär det väl råka köpas en chokladkaka också...

Therese>> Jaa, biblioteket ja... har du läst mitt inlägg om hur det gick när jag satte mig där? Haha. Jag har faktiskt med pluggböckerna till jobbet idag och ska sätta mig på biblioteket direkt när jag har slutat. Jag MÅSTE ju för tusan. Usch.

2006-09-26 @ 07:56:50
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Cicci

Jag känner såå väl igen mig...själv gick jag och la mig och sov tre timmar nu när jag skulle ha pluggat. Ojojoj..

2006-09-26 @ 15:29:40
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: barajagjohanna

Cicci>> Fy ja. Jag får mer dåligt samvete än nånsin med tanke på att jag MÅSTE ha bäst betyg i detta och har jättelite tid på mig. Inte min starka sida, något av det. :]

2006-09-26 @ 16:43:02
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback