Ljusparty

32676-355
Vi var sex stycken som fikade, tittade på ljus och ljusstakar, luktade på trettio-fyrtio doftljus (snurr i skallen) och bläddrade i vår/sommar- samt höst/vinsterkatalogen. Och beställde ljus och ljusstakar gjorde vi. Mamma shoppade loss. Själv lyckades jag till slut nöja mig med de fina teljusen, tolv stycken fransk vanilj och tolv stycken något-annat-jag-inte-minns-namnet-på-men-som-var-turkost-och-därför-passar-bra-hemma-hos-mig.

Ljuset på bilden har inget med ljusen i berättelsen att göra. (Men ljuset finns hemma hos mig.)

Kommentarer
Postat av: becka

"Ljuset på bilden har inget med ljusen i berättelesen att göra" Hahahahaha där fick du verkligen till det! För övrigt måste man väl bli illamående och få bedövat luktsinne efter att ha luktat sig igenom fyrtio sorter?

Postat av: barajagjohanna

becka>> När jag sätter den sidan till så... ;)
Jo, efter tre dofter, så känner man tydligen ingen större skillnad längre. Så vi hade en kopp med kaffepulver som man skulle lukta på emellanåt, för då nollställs luktsinnet, tydligen. Illamående kan jag inte påstå att jag blev, snarare hög på de ljuvliga dofterna av fransk vanilj, cocos, grönt äpple, kanelstång, havsbris, hokus pokus och alla möjliga märkliga dofter...

2006-09-28 @ 23:19:04
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Jonas

Ah, vaniljljus! Det finns inget bättre.

2006-09-29 @ 14:54:26
URL: http://www.artopod.se/jonas/
Postat av: barajagjohanna

Jonas>> Det har du rätt i. Och det var stor skillnad på "vanilj" och "fransk vanilj". Den sistnämnda var sååå mycket mer vanilj.

2006-09-30 @ 21:01:54
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback