Senaste nytt i schlagervärlden

Lena Philipsson.Melodifestivalen 2007 - fem månader kvar! Melodifestivalen kommer att förlängas en vecka, då Andra chansen får en egen lördag. Fem veckors Melodifestival, wow! Andra chansen görs om och får en helt ny programform som liknar mer en sporttävling, ett cup-upplägg. Åtta bidrag kommer att ställas mot varandra i partävlingar. Grundomgången består av fyra möten - artisterna kommer att tävla i partävlingar. Andra omgången tävlar de två mot varandra igen, och de två vinnande artisterna går vidare till finalen. Detta betyder att man bara behöver slå ut två artister för att ta sig vidare till finalen.

Dessutom har man avslöjat de nya städerna för deltävlingarna: Jönköping, Göteborg, Örnsköldsvik, Gävle, Nyköping och Stockholm. Ingen stad i Dalarna 2007, skit också. Gävle blir närmast, men det är väl i Brynäs nya hemmaarena och där tänker jag inte sätta min fot om inte Leksand är där och spelar hockey.

Det var allt från Johannas schlager-nytt för denna gång.

Bild: Melodifestivalen

Kommentarer
Postat av: Cicci

Jag längtar :)!

2006-09-06 @ 21:19:01
Postat av: Cicci

Min adress försvann

2006-09-06 @ 21:19:09
Postat av: Cicci

MEN!

2006-09-06 @ 21:19:19
Postat av: Cicci

jaha, det är bara jag iaf, ciccicicci.webblogg.se ...

2006-09-06 @ 21:19:41
Postat av: IDA

Jag gillar din blogg!

Postat av: barajagjohanna

Cicci>> Jag längtar också! Skumt att din adress ramlar bort...

IDA>> Tack, vad kul!

2006-09-07 @ 08:07:35
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback