Stureplansbratsen och jag

Mina fördomar mot blonda, push up-brudar och back slick-killar på Stureplans uteställen är... inte lika stora. Stureplans nätter för mig är likamed rika, bortskämda vuxna snorungar samt deras wannabees. Men inget av det där märkte jag igår. Jag var på Stureplan. För en dalkulla som jag känns det nästan overkligt. (Haha. I Stockholm är det jätteroligt att spela på att man kommer från Dalarna kan jag tala om.)

Tanken var att S och jag skulle dra till någon halvsunkig pub på Söder där vi kunde sitta och dricka och snacka skit, medan J & co (partypinglorna) skulle ut och slira på Stureplans nattklubbar. De tyckte dock att S och jag skulle följa med. Yeah right, jag var klädd i converseskor och helt normala vardagskläder samt ryggsäck (direkt från tåget) och hade inte gjort något åt varken ansikte, hår eller kläder sedan klockan åtta på morgonen. Jag var alltså ganska säker på att jag aldrig skulle komma in någonstans. Men vi testade. Och "välkommen" sa vakten och in gick vi. Samma sak på nästa ställe. Ingen tittade ner på mina skor. Aldrig trodde jag väl att jag skulle ut och dansa på Stureplan, än mindre ut och dansa på Stureplan i converseskor, vardagströja och ostylat hår. Men S och jag, som inte ens skulle gå dit, var de som stannade kvar när J & co började att röra sig hemåt.

Kommentarer
Postat av: tinatoon

Det låter ju upplyftande det där! Jag har själv lust att besöka Berns här framöver och jag kan pga klantiga läkare inte gå i annat än superdyra walkingskor. Högklackat är inte att tänka på, ej heller skor utan dämpning...
Så... Har du lust o utveckla det där med att spela på att man är från Dalarna? :)
Har själv bara gått ut på ett av inneställena i Sthlm EN gång för ca 100 år sedan. Tiger tror jag visst d hette. Jag kom i mina gympadojjor o jeans, men jag kom in tack vare att jag gick med nån snubbe med VIP-kort, hehe. ;)

Postat av: barajagjohanna

tinatoon>> Klantiga läkare? Ajajaj. Pja, alltså, jag har väl inget konkret exempel på det här med att spela på att man är från Dalarna, men bräka på lite extra med dalmålet ("Jag kommer från FaaaLun") och skämta lite när man kommer in på toaletterna och inte förstår hur man kommer in eftersom dörren är någon skum skutdörr ("jaa, nu märks det att man är i storstan...") eller när man inte fattar hur man får igång vattnet i badrummet och varför bordet är helt snett ("hur fan gör man?!"). Pja. :]
Jag kom nog in tack vare att mina kompisar var så snygga. ;)

2006-10-01 @ 15:44:37
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Camilla

Precis så det skall vara. Fördrar converse framför högklackat. vem fan behöver de? :)

2006-10-01 @ 17:17:09
URL: http://millaaa.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Camilla>> Converse är SÅ mycket skönare. Idag har jag klackar och ångrar mig nästan, det är så mycket skönare att gå i Converse...

2006-10-02 @ 08:17:11
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback