Orosmoment

Nu fick jag något att fundera på. Jag bad om att få se röntgenbilden jag tog idag och skruvarna satt visserligen kvar där de skulle (tack och lov), men jag tyckte att det såg ut som om hela ryggraden förflyttat sig lite, som om hela ryggraden blivit en lång, men svag krök, i samma svaga vinkling som där jag är opererad, som om det börjat svänga lite långt uppe också. Kanske (förmodligen) har det att göra med att bilden jag har från röntgen för fem veckor sedan och bilden jag fick se på sjukhusets dator har olika proportioner. Och kanske såg jag inte halskotorna idag och lurade därför ögonen. Jag hoppas verkligen att det har med det att göra. Den största skräcken är att jag skulle bli tvungen att operera mig igen. Med mitt oflyt det senaste året skulle jag väl inte direkt bli förvånad. Men ännu en operation, ännu en sjukskrivning, ännu ett ärr, ännu ett halvårs läketid... Hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas verkligen att jag inbillar mig. Det gör jag förmodligen, men tänk om...

Kommentarer
Postat av: Camilla

header ser riktigt fin ut, :x hoppas att du bara inbillar dig. Tror! (hoppas)

Postat av: Cicci

Men kunde du inte fråga någon om det?? Hoppas verkligen att du bara inbilliar dig!

2007-04-12 @ 14:54:14
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: barajagjohanna

Camilla: Bra att den ser bra ut! Och ja, hoppas jag inbillar mig.

Cicci: Nej, de som gör röntgen har ingen koll på tidigare bilder eller min "rygghistoria" överhuvudtaget. Men bilderna skickas ner till min läkare i Linköping och skulle det vara något, så kommer jag höra från honom.

2007-04-12 @ 16:10:24
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Linn

Johanna, borde du inte kunna höra av dig direkt till läkaren som opererade och ansvarade för dig i Linköping och fråga honom? Du har nog med att läka hela dig själv, såväl kropp som knopp. Onödig energi och tankekraft borde inte gå åt orosmoment, men jag förstår att detta verkligen bekymrar dig.
Tror INTE på mer otur nu. Det ska väl finnas tur också, eh? Du om någon förtjänar det!
Bamsekramar!

2007-04-12 @ 17:56:03
URL: http://linnnn.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Linn: Jodå, jag kan höra av mig till honom, vi har haft lite mailkontakt efter operationen för att jag har varit frågvis med tanke på min överkänslighet, önskan att få kopia på journal och så. Så jag ska ringa ner dit och kolla om bilderna kommit fram och i så fall skicka honom ett mail, alternativt ringa röntgen i Falun först och fråga om jag kan få kopia på bilden och ser jag skillnad höra av mig till min läkare. Du är snäll, tack, och kramar!

2007-04-12 @ 19:34:19
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: naffs

Oj vad sned din rygg var förrut! Men nu ser den väldigt fin ut!

2007-04-12 @ 20:44:59
URL: http://naff.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

naffs: Ja, den var skrämmande sned... Mycket bättre nu!

2007-04-12 @ 21:31:56
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback