Det känns konstigt att jag går i skolan

Jag tycker att det är väldigt bekvämt när en lärare står och pratar på och jag bara kan sitta och softa och lata mig. Första halvan av dagens lektion bestod i att vår lärare stod och pratade och vi nickade ibland, sa något ibland. Det var skönt att inte göra något. Men på andra halvan av lektionen började vi skriva. Och trots att jag var tvungen att göra något, så gillade jag det. Det var massor av flödesskrivning som gällde. Ibland med något tema, ibland till musik. Ibland fick vi läsa upp någon mening ur det som vi hade skrivit. Det var roligt! Det var kul att komma igång att skriva och trots att jag inte tycker att klassen verkar vara världens roligaste (jag hoppas att de överbevisar mig), så var det kul att höra andras meningar. Och det kändes dessutom helt okej, ja, nästan lite roligt, att läsa upp en egen mening. Det kommer att kännas lite jobbigare när vi från och med nästa lektion ska lämna ifrån oss hela texter och få kritik på dem. Om det är en journalistisk text känns det okej, för där är allt ändå så begränsat, men när det än så länge handlar om prosa så är blir det mycket mer jobbigt och personligt.

Men det ska bli intressant, det här.

Kommentarer
Postat av: Veronika

Det verkar jättespännande!

Postat av: Jeanette

Vilken mening läste du upp!? Skriv ner den här vett ja!

2007-08-28 @ 23:08:00
URL: http://away.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Veronika: Det tycker jag med.


Jeanette: Hjälp! Eller ja, det skulle jag väl kunna göra visserligen, men det är ju lite läskigt. Det var alltså ett gäng texter vi skrev utan att tänka och utan att lyfta pennan från papparet. Tre meningar från olika texter läste vi upp och jag kan väl ge dig en då. Den är alltså helt tagen ur sitt sammanhang: "Någon har lackdräkt i rött och det syns att hon är en han, en annan kommer just från träningshallen med en supertrendig träningsväska i vitt och turkos och en tredje är den där typiska Parisbohemen som jag älskar att se."

2007-08-28 @ 23:23:21
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Ida

Fan vad asnajs! Man kanske läser din bok en dag... :)

2007-08-29 @ 00:58:13
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback