Att gå till frisör eller inte

image923Ett naturligt mörkblondmedorangerödainslagnånting hår som är färgat mörkbrunt, behöver man ju göra något åt då och då. Jag menar, det där mörkblondmedorangerödainslagnånting växer ju ut. Jag ringde min frisör och det skulle kosta från 680 kr att färga utväxt beroende på tjockleken på håret (vilket jag snabbt räknade ut att det skulle bli typ 750 kr för mig). Ganska dyrt att vara mörkhårig om man ska betala så mycket varannan månad, liksom. 100 kr skulle det kosta att klippa luggen. Frisöreleverna skulle ta ca 300 kr för allt.

När mamma kläckte ur sig att hon alltid färgade sin kompis utväxt som ung, så åkte hon på att göra det även på mig.

Luggen klippte jag själv, med kökssax och nagelsax. Och tro't eller ej, men den ser helt okej ut! Mamma färgade min utväxt ikväll och jag var lite orolig att det skulle bli svart (se bilden), men det blev bra. Det är möjligt att det är något mörkare än övriga håret, jag får väl se det i dagsljus imorgon. 75 spänn blev det totala priset för att fixa mitt hår på hemmaplan. Jag sparade nästan 800 kr på att inte gå till frisören. Om det då inte är helt perfekt, så är det faktiskt skitsamma.

Kommentarer
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Jag förmodar att det blev en hockeyfrilla.

2007-12-04 @ 23:28:46
Postat av: Regina

Det är ju en gimla skillnad alltså, helt rätt att köra skiten hemma i st för att punga ut massa pengar nu såhär före jul o Paris o allt! :D blir nog lika för mej snart, kanske du ska ta o klippa min lugg??

2007-12-05 @ 00:10:35
Postat av: Anonym

välkommen i gänget!

Postat av: lego

jag har inte gått till en frisör sen... ja, jag kommer då inte ens ihåg när jag senast var hos en frisör. men jag har ju ganska lätt, bara att raka av allt :P

annars har jag två kompisar som är utbildade frisörer som brukar göra lite roliga saker med mitt hår. typ permanenta osv :P

2007-12-05 @ 06:17:45
URL: http://blog.jorego.com
Postat av: Linn

Mammor & deras bra idéer!

2007-12-05 @ 09:31:03
URL: http://linnnn.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Klart det är hockeyfrilla jag har.

Regina: Visst kan jag det. Det är på egen risk dock. Men jag klippte syrrans lugg förut och hon blev nöjd. Hon har mammas gamla frisörsax hos dig, så tar man sen så blir det nog lite bättre än vad min blev nu.

punaniii: Merciii. :)

lego: Haha, du brukar få permanentat hår, säger du? Låter bra.

Linn: Pja, nu vet det ju min idé... ;)

2007-12-05 @ 09:38:10
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Camilla

Vilken tur att du kunde hitta rätt färg och jag tror att resultatet blev lyckat. Fast de där med att klippa luggen själv, njaaa. Vet jag inte om jag hade vågat :) Flin.

2007-12-05 @ 16:35:14
URL: http://metrobloggen.se/ccc
Postat av: barajagjohanna

Camilla: Äsch, jag har alltid klippt min lugg lite då och då och resultatet brukar bli helt okej. :)

2007-12-05 @ 22:30:18
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: David

Om du hade varit blond än idag så hade du ju sparit 75 kronor plus förra färgningen ;)

2007-12-07 @ 21:30:20
Postat av: barajagjohanna

David: Shut the fuck up... ;)

2007-12-07 @ 22:12:36
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback