Julmatlådor

image959

På jobbet. Jag trivs med det jag jobbar med, men ibland hatar jag mitt jobb. Just nu är ett sådant tillfälle. Anledningen är följande: vi har inte längre egna inlogg på datorerna, vilket innebär att vi alltså inte längre har våra egna favoriter. Då mina program jag jobbar i är internetbaserade har arbetsplatsen fått lösa detta genom en gemensam websida där alla länkar till säkert fyrtio olika program och stödsystem finns. Idag fungerar inte websidan med alla länkar. Suck. Jag vill ha tillbaka mitt eget inlogg, tack. Att websidan med alla länkar inte fungerar, medför ju att jag inte kommer in så många program, vilket i sin tur leder till det värsta: jag kan inte kan hjälpa så många kunder. Och det suger verkligen.

Jag hade funderingar på att gå ut ikväll. Jag har dock ingen biljett, men det har inte min storebror heller, så jag tänkte ställa mig och köa tillsammans med honom klockan tio. Det skulle bli stressigt från jobbet, men det skulle också vara roligt att komma ut och träffa folk. Å andra sidan har jag bra lön idag. Det är ju storhelg. Så... nej. Jag struntar i utgången. Istället sitter jag kvar och äter mitt julgodis och dricker te. Och tjänar pengar.

Idag har jag matlåda bestående av julmat: falafel, cocktailkorvar, kokt potatis och Janssons frestelse utan anjovis. Dessutom ville jag såklart ha en godislåda också. Såhär i juletider (nåt får man väl skylla på). Så jag packade ner ett gäng kakor med choklad och nötter och pärlsocker på, snickerskakor, kola, knäck och godis av mörk choklad, maschmallows, dumlekolor och pecannötter. Jag har det nog ganska bra här ändå.

Eller? Av någon anledning är det alltid lite ångestladdat att sitta här under jul.

Kommentarer
Postat av: Therese

Det är ganska skönt att vara hemma och ta det lugnt också. Själv är jag ensam hemma för resten av familjen har åkt till Småland och jag har ägnat dagen och kvällen åt att äta alldeles för mycket kakor och glass men det är ju ganska mysigt också

Postat av: barajagjohanna

Therese: Kakor och glass låter bra. Du är nog inte ensam om att ha proppat i dig lite för mycket sötsaker de här dagarna, det är fullt normalt. ;)

2007-12-26 @ 10:50:48
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback