Julmatsenkäten...

...som jag hittade hos Veronika tyckte jag var lite rolig.

Pepparkakor - Lussebullar:
Egentligen skulle jag vilja svara mammas lussebullar, för de är enormt goda. Men i längden funkar pepparkakorna bättre, då jag kan tröttna på lussebullar.


Skumtomtar - Knäck: 
Egentligen inget av det, men det får bli skumtomtar eftersom knäck är så satans sött.


Ischoklad - Marsipan:
Jag gillar inte alls ischoklad. Marsipan, däremot, det är gott i inte alltför stora mängder.


Köttbullar - Prinskorvar:
På den tiden jag åt kött såg min julmatstallrik ut såhär: potatis och köttbullar. Haha. På den här frågan skulle jag vilja svara: Gourmetbullar OCH cocktailkorvar, tack.


Julkorv - Julskinka:
Aldrig gillat julkorv. Aldrig gillat julskinka. Eller skinka överhuvudtaget för den delen.


Lax - Sill:
Hujedamej. Nejtack. (Ska det vara något får laxen grillas eller stekas först.)

Paradis - Aladdin:
Lätt fätt Paradis.


Sylta - Pastej:
Bara orden på dessa båda "rätter" ger mig rysningar. Så nejtack. Men jag tar gärna lite sparris.


Glögg - Julmust:
Svårt val, men eftersom glögg är så fruktansvärt sött, så blir det julmust. Det kan man dricka mest av.


Rödbetssallad - Dopp i grytan:
Nämen USCH.


Ris à la malta - Risgrynsgröt:
Hrmmm. Den var svår. Jag gillar båda. Så jag skiter i att välja och tar båda.


På skinkan: Äppelmos - Senap:
Jag äter ju inte skinka och har aldrig gjort. Än mindre förstår jag hur man skulle vilja ha äppelmos eller senap på skinkan. Men av äppelmos och senap blir det helt klart äppelmos. Varför? Äppelmos är gott. Senap är ruskigt vidrigt.


Kommentarer
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Väx upp!

2007-12-06 @ 20:23:13
Postat av: Klädkollen

tänkte du på samma sak när du skrev "julskinka" som jag gjorde när jag läste det?

2007-12-06 @ 22:39:51
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Jag tror tyvärr inte jag kommer att växa mer. Eller tyvärr är fel ord, jag trivs med min längd.

Klädkollen: Jag har absolut iiiiingen aning om vad du syftar på!

Postat av: Klädkollen

Tja snart är det jul, å jag vet inte vad jag önskar mig...

Skinka är ju ett alternativ ;)

2007-12-06 @ 23:23:53
Postat av: barajagjohanna

Klädkollen: Har hört att det finns bra sådan här i stan.

2007-12-07 @ 07:57:20
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback