Kanada, Montréal, hockey, Mike Ryder

SMS-konversation

Johanna: Börja spara, så åker vi till Kanada och tittar på hockey om ett år!

Lillebror: Det gör vi :)

Lillebror igen: Ryder ;)

Johanna: Precis! Montréal!

Pengar för vanföreställande ärrbildning kommer jag troligen få. Det är inte jättebilligt att åka till Kanada och inte är det jättebilligt att gå på en NHL-match heller, men det kan jag ju unna mig om jag får pengar. Det är inte säkert att det blir av, nej, men jag har hört att det är viktigt att ha drömmar. Drömmen om att få åka till Kanada har funnits tidigare, och nu kan den bli verklighet (om bara lillebror verkligen vill åka, för så många andra hockeyintresserade vänner har jag ju tyvärr inte). Jag ser alltså ett litet ljus - jag kanske får åka någon gång. Så låt mig drömma.

Kommentarer
Postat av: Malin

Klart du ska drömma. Det gör det lite lättare att leva. Jag drömmer fortfarande om min semester...

Postat av: En viss hockeyintreserad vän...

jag då?

2007-01-24 @ 11:15:50
Postat av: barajagjohanna

Malin: Ja, det blir ju så. Du MÅSTE ju få din semester.

En viss hockeyintresserad vän: Börja spara och följ med då... ;)

2007-01-24 @ 12:08:22
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Linn

Att se framåt, se det ljusa och det positiva, att våga låta sig drömma, det är precis så man ska göra. Keep on dreaming, Johanna! (& det är inte meningen att det ska låta ironiskt.) MÅNGA KRAMAR!

2007-01-24 @ 16:23:04
URL: http://linnnn.blogg.se
Postat av: Cicci

Klart jag fortsätter att läsa och kommentera hos dig :)! Du kan alltid nå mig på min mail om du vill [email protected] också :)!

2007-01-24 @ 23:21:11
Postat av: barajagjohanna

Linn: Det känns verkligen som om det är så man ska göra, ja. Massa kramar till dig också

Cicci: Vad bra. :) Skulle vara trist om du försvann helt och hållet. Och du, det är nästan så att jag inte vill säga att du inte ska åka till Paris eftersom jag skulle bli så avundsjuk, men det jag menar är: åk till Paris och ha skitkul!

2007-01-25 @ 07:04:12
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: ida

Hej!
Jag halkade in här via din tråd om jordgubbscheesecake på Familjeliv - och MÅSTE ju bara läska dig med att säga att jag bor tre timmar från Montréal (med bil). Däremot har jag inte varit på en enda hockeymatch - skandal, va?! :)
Lycka till med sparandet!
/Ida

2007-01-25 @ 23:51:55
URL: http://nyvanilj.wordpress.com
Postat av: barajagjohanna

ida: Genom min tråd om jordgubbscheesecake på Familjeliv? Haha, visste inte ens att jag hade någon sådan. :) Du bor tre timmar från Montréal?! Gah. Kul för dig. :) och jo, skandal att du inte varit på hockey, det måste ju bli skärpning på den fronten!

2007-01-26 @ 08:11:14
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback