Tips på supergod vegetarisk rätt

32676-521När mina bruna kompisar var på besök gjorde de en mycket god måltid som de bjöd mig på, och sedan dess har jag gjort den vid flera tillfällen - det är både supergott och superenkelt:

Stek quornbitar tillsammans med paprika (och svamp om man tycker om det), blanda i Keldas milda ädelostsås och lite crème fraiche eller Milda minimat. Servera med bandspagetti eller annan pasta, mums!


Jag har förresten precis upptäckt att Quorn har en hemsida med massor av recept med sina produkter. Precis vad jag har letat efter. Det är trist när man ska behöva gå efter köttrecept, då blir den vegetariska produkten som ett slags substitut för köttet. Det är roligare när det står quornbitar/-filéer i receptet. Detta vore ju något. Och detta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

asså, jag är jävligt skeptisk mot filéerna. de smakar liksom. fadd?
bitarna är ljuvliga, men inte filéerna...

Postat av: barajagjohanna

punaniii: Filéerna är jättegoda så länge man gör dem bra, man måste ju krydda/marinera dem gott, annars är det lika äckligt som okryddat/omarinerat kött.

2007-01-17 @ 13:20:45
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Therese

Quorns hemsida har massor av bra recept. Om jag hade vetat att du inte visste att det fanns hde jag tipsat dig för längesen ;)

2007-01-17 @ 14:42:03
URL: http://utrikes.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Therese: Jag har sett deras hemsida för några år sedan och mindes att de hade recept. Men sedan har jag sökt ett bra tag nu och inte hittat hemsidan igen! Igår kom jag på att jag stavat det qourn, vilket ju är lite fel... glädjande kom jag på det, tack mitt paket qournfiléer, och jag hittade hemsidan och därmed massa recept!

2007-01-17 @ 16:05:33
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Linn

Yes! Mmm! Tack för tipset om sidan, superbra ju! Jag vill ju inte direkt påstå att min fantasi är den bästa, särskilt inte heller när det inte går att utbyta tips och idéer gällande quorn med t.ex. mamma.. :]

2007-01-17 @ 17:10:04
URL: http://linnnn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback