Film på film på film

Det har blivit mycket film på sistone... Underbara älskade är en jättefin film. Vi får följa en pappa (Mikael Nyqvist) och en son (Anastasios Soulis) som förlorat de två övriga i familjen i en bilolycka. Vi får följa dem i deras sorg och hur otroligt svårt och smärtsamt det kan vara. Att filmen är inspelad i en fantastisk skärgårdsmiljö med otroligt bra bild gör inget sämre. Kanske blir det extra starkt om man har någon personlig erfarenhet av ungefär samma öde, jag vet inte, men filmen lämnade mig inte oberörd i alla fall och mascaran låg inte särskilt snyggt längre när filmen var slut...

För er som har funderat på att se Allt om min buske, så kan jag ju berätta att ni inte behöver slösa er tid på den filmen. Jag förstod aldrig vad den gick ut på och den var mycket märklig.

Däremot är Förortsungar en helt okej musikalfilm. Det är dock inte särskilt tydligt att det är en musikal - det sjungs alldeles för lite, och ibland är det som sjungs faktiskt ganska dåligt, men filmen är klart sevärd. Jag gillar den. Det bästa är ju att Dogge Doggelito skådespelar i filmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback