"Landets ungdomar gillar Borlänge"

Dagens gemensamma skratt på jobbet, var när vi diskuterade den enkätundersökning som gjorts under Peace & Love-festivalen i Borlänge. Den visade nämligen att många ungdomar är väldigt positiva till Borlänge och kan tänka sig att flytta dit.

Inte särskilt konstigt - ungdomarna som svarar på enkäten vistas förmodligen enbart på festivalområdet samt på Kupolen, och det är klart att de har trevligt i festivalmiljö, bra väder och med lite alkohol i kroppen.

Fråga dem som bor i Borlänge och Falun, så kommer undersökningen förmodligen snarare att visa motsatsen.

Kommentarer
Postat av: Jonna

EXAKT! En av mina bästa vänner blev ihjälsparkad utanför handelsbanken för 4 år sedan (helt oprovocerat) Kan inte hjälpa att hela festivalen känns som ett enda stort hån mot mig och alla andra som kände honom, inte minst hans två barn.
Fred och kärlek i centrum liksom. Tjena.

2007-07-07 @ 11:47:18
Postat av: barajagjohanna

Jonna: Usch. Jag förstår att du kan känna så, jag skulle nog känt samma sak. Men man får kanske tänka att festivalen vill jobba för fred och kärlek. Jag vet dock inte hur mycket som görs - jag har aldrig varit på Peace & Love.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback