Östersjön, Estland, färja, storm...

Både mitt resesällskap och jag tycker att det är lite otäckt att åka båt på Östersjön. Det där havet alltså... Jag minns när vi åkte till Helsingfors för drygt ett år sedan, jag tyckte verkligen att det var en lite otäck känsla att vara mitt ute på mörka havet och bara se vatten vid horisonten vilket håll man än tittade åt. Bara vatten och himmel, precis överallt. Och ingen mobiltäckning mitt ute på havet hade vi heller. Vädret var åtminstone okej. Det ska det tydligen inte bli nu. SMHI har gått ut med varningar om att ett område med kraftigt regn och blåst från kontinenten rör sig in över sydligaste Sverige och att det blåser kuling över hela Östersjön. Vi darrar lite av tanken, båda två.

En extra varm tröja kanske jag skulle ta med ifall jag måste sätta mig på en livbåt på det stora, mörka havet. Eller inte.

Jag återkommer. Hoppas jag.

Kommentarer
Postat av: courageo

Nu ska nytt material in i MP3:n, har du låttips?
http://courageo.blogg.se/1185203289_lttips.html
Tack på förhand! :]

Postat av: Emma

Hoppas det inte gungade alltför mycket.

2007-07-24 @ 12:56:56
URL: http://korkek74.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback