Man skulle nästan kunna tro att det är festival i stan

Vi hade svårt att låta bli att titta ut genom fönstret från kontoret idag. Det var så otroligt mycket folk i rörelse! Och inte vilket folk som helst, utan i princip nästan bara människor i åldern 17-25 år (ungefär, jag har lite svårt att se jätteskarpt från tredje våningen utan glasögon, men ungdomar var det i alla fall). De strömmade till och från Kupolen, satt i grässlänten längs vägen och bara hängde och »man skulle nästan kunna tro att det är festival i stan», sa en kollega och vi andra höll med.

Det är festival i stan.
Peace and Love är igång. 18.000 biljetter är sålda. Jag har ingen biljett. De tog slut innan jag bestämt mig om jag skulle gå eller inte. Det hade varit kul att se exempelvis Alice Cooper, The Ark, Sahara Hotnights, Timbuktu, Snook, Melody Club, Anna Ternheim, Marit Bergman, Sophie Zelmani, Thomas Di Leva, Nationalteatern, Elin Sigvardsson, Salem al Fakir, Stiko Per Larsson, Lasse Lindh... Det känns nästan korkat att inte gå. Jag menar, festivaler är ingenting för mig med tältning bland skräp och fyllon, men när festivalen går av stapeln här hemma (nåväl, Borlänge) och jag kan åka hem och sova i min egen säng, är det ju perfekt. Men smartast för min än så länge inte läkta ryggrad, är nog att låta bli att stå och trängas bland fulla människor och riskera att bli knuffad och puffad (lätt hänt när man är liten och har onyktra och exalterade människor omkring sig) och kanske tappa balansen och ramla.

Det kommer med all säkerhet ett Peace and Love nästa år igen och med takten som den festivalen har växt, kan vi nog räkna med stora band då också. (Dessutom skulle man ju kunna göra sitt egna lilla kostnadsfria mini-Peace and Love genom att se Lasse Lindh och Tallest Man on earth på
Kupolen idag, Miss Li och Neverstore imorgon och Stiko Per Larsson och Prop Dylan på lördag. Jag försöker intala mig själv här att det är okej att inte gå, att det inte känns ett dugg tråkigt. Och så vidare.)

Kommentarer
Postat av: Max

Du vet väl att Snook är med och sommarvloggar på bubblare.se tillsammans med en del andra artister. Nu på söndag ska t.ex. Erik Segerstedt sommarvlogga. Missa inte!

Postat av: Cicci

18000 biljetter, shit det är ju hur mkt som helst!

2007-06-29 @ 16:44:24
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: Anna Malaga

Ja, vad är en bal pâ slottet.... ;-)
Jag älskar festivaler! Lustig artistblandning, förresten!!

2007-06-29 @ 20:43:34
URL: http://nyttundersolen.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Anna Malaga: Ja, det är det som är så härligt, att det är sådan blandning av artister!

2007-06-29 @ 20:44:51
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: fröken Främling

äh du.. jag har hamnat i samma sits. Vi får trösta oss med att åka nästa år.. eller nåt :P

2007-06-29 @ 20:47:33
URL: http://melankoliskt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback