Räkna får

Sent igår kväll/inatt kunde jag inte sova. Den enda jag visste var vaken var lillebror, så jag ringde honom. Vi kom in på ämnet "räkna får", som man brukar säga att man ska göra när man inte kan sova.

När min brorsa tänker på att räkna får, ser han tydligen vita, riktiga får ståendes i en hage. Och så kommer en till, och en till, och en till. Intressant, för när jag räknar får så är det nästan som vita seriefigursfår jag ser, och de kommer en efter en och hoppar över ett hinder (jäkligt stora hinder för att vara får som ska hoppa över) och de studsar som bara den. Bakgrunden är helt grön och  det ser nästan ut som en tecknad serie eller ett TV-spel.

Hur ser dina får ut och vad gör dem?

Kommentarer
Postat av: Sandra

jag tycker det funkar...:):)

Postat av: Therese

MIna får ser ut som dina faktiskt , har fått för mig att jag kan ha fått det från något barnprogram som gick när jag var lite typ Fem myror är fler än fyra elefanter. Fast jag tycker inte det funkar att räkna får, jag har då och då väldigt svårt att somna och jag har ännu inte kommit på något som funkar

2007-06-07 @ 14:03:20
URL: http://iutlandet.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Sandra: Att räkna får?!
Therese: Vad trevligt att dina får är lika som mina. Om fem myror är fler än fyra elefanter har något med det att göra vet jag inte, men det är kanske så att jag också har fått det därifrån. Jag håller med: det funkar inte ett dugg att räkna får...

2007-06-07 @ 19:56:42
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Krr

Mina får är oxå tecknade! Diskuterade det med en kompis för några år sen som också bara såg tecknade får. Konstigt. Är det så att hjärnan måste förenkla och ta bort detaljer?

2007-06-07 @ 20:45:43
URL: http://caitanja.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Krr: Min bror som tyckte att jag var konstig för att jag inte såg verkliga får. Jag ska minsann berätta att de flesta andra tycks se tecknade, precis som jag.

2007-06-07 @ 22:53:33
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback