Snowball

image758Onsdag. Jag hade tankar på att följa med till Bolanche för lite kick off inför Peace and Love. Men min hjärna orkar inte. Jag förstår inte hur jag kan vara så fruktansvärt trött. Jag har sovit i soffan och mådde nästan fysiskt illa av tröttheten när jag vaknade. Bolanche skulle vara kul, om jag varit pigg. Skitsamma, det skulle ändå varit problem att ta mig till Falun mitt i natten.

En Snowball på hemmaplan sitter i alla fall fantastiskt bra.

♣ Några centiliter Advocaat (ägglikör)
♣ Gärna lite pressad lime
♣ Iskall fruktsoda
♣ Isbitar

Åååååååhh, så läskande och gott.

Kommentarer
Postat av: Pumita

Jag har lite förutfattade meningar om ägglikör, men den där ser inte alls läbbig ut. ;D

Postat av: Therese

Håller med Pumita , har också förutfattade maningar om ägglikör. Förresten har jag likadan glas

2007-06-27 @ 22:33:21
URL: http://iutlandet.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Pumita och Therese: Ägglikör är ju så mumsigt. Jag var rädd för det förut, tyckte bara ordet lät äckligt. Men jag smakade ägglikörglass och gillade det, och när jag smakade den här drinken blev jag... frälst. Ni borde testa en Snowball! Men olika ställen gör den olika god (t.ex. ska man INTE be om en Snowball på Blue Moon Bar i Sthlm, säkrast att få den bra är att beställa den på Terrassen i Uppsala eller hemma hos mig ;)).

2007-06-27 @ 22:38:05
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Pumita

Det får bli Johannas Terrass då! ;D

2007-06-27 @ 23:13:08
URL: http://pumansdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback