"Det var den konstigaste matchen..."

Eftersom jag inte orkar vara på plats i Leksand ännu och då matchen inte visades på TV ikväll, fick jag ständiga sms-rapporter om läget från lillebror, samt ett samtal efter matchens slut. »Alltså, det var den konstigaste matchen...» sa han.

Det här var en otroligt viktig match. Det har jag sagt många gånger förr, men den här matchen var fruktansvärt viktig. En vinst var ett måste för att överhuvudtaget ha en chans att komma tillbaka till elitserien. När Rögle slog in sitt femte mål i början av sista perioden och Leksand bara hade två mål kändes det ganska kört. Lätt att säga hemma i soffan också, jag såg ju inte matchen, men tydligen fick Rögle mest in skitmål medan Leksand hade matchen.

Att ligga under med 2-5 i början av tredje och sedan komma igen med 3-5, 4-5, 5-5 och i sista minuten 6-5 (!) känns helt otroligt. SKÖNT! Än finns det alltså hopp om en plats where we belong...

Kommentarer
Postat av: Klusterbitar

Fick nys om din blogg via bloggportalen.se, dessutom när du hade skrivit om LIF så fick jag bara lov att besöka din blogg :)

Ja, det var en märklig match men vilken makalös vändning av LIF, helt otroligt! :) Än är det inte kört!

Postat av: moni

jävligt starkt jobbat av leksand :) synd att du inte kunde se den matchen..

2007-03-16 @ 09:24:45
URL: http://moni.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Klusterbitar: Välkommen hit! Och nä, än är det inte kört, och jäklar vad jag hoppas att kommande matcher blir lika konstiga som denna... till Leksands fördel då, givetvis.

Moni: Verkligen! Och ja, jättesynd att jag inte fick se den, men ärret hade väl spruckit elle nåt av nervositet...

2007-03-16 @ 09:44:32
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Fotomuppen

Gårdagens match va HELT sjuk! sen blev man inte direkt ledsnare av att höar att Lundström tar sitt jobb på allvar och personligen går ner i omklädningsrummet inför tredje periodern å bänkar Saarela å sätter in Ollas i förstakedjan i stället!
KRIGARE med hjärta e just va de e..å bevisade igår!
lär av sluta att säga att du får ta å krya på dig!

2007-03-16 @ 12:14:32
URL: http://fotomuppen.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Fotomuppen: Ja, bara det jag fick uppdaterat under matchen och läst om efteråt låter helt sjukt! Jaså, gjorde Lundström det? Haha, bra där. Tack för krya på dig:et!

2007-03-16 @ 21:35:05
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Klusterbitar

Tack!

Bara hålla tummarna och imorgon återigen uppleva en nervpärs framför datorn och Radiosporten! :)

2007-03-16 @ 23:11:56
URL: http://klusterbitar.blogspot.com
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Nejmenvaf...

Här kommer jag hem (snudd på dyngrak) men hittar inget nytt inlägg...

Hallå, jag är ju ungefär som en bloggtamagochi - man måste vårda mig med inlägg.


(Hoppas allt är som det ska!)

2007-03-17 @ 02:26:59
Postat av: barajagjohanna

Klusterbitar: Ja, här har vi följt liveuppdateringarna på nätet... Och resultatet var väl inte alltför uppmuntrande...

Niklas: Haha! Sorry att jag inte matat bloggtamagochin... Jag är så upptagen med att sticka och äta lax... Det kanske kommer ett nytt inlägg snart, när jag har något att säga. Nästan dyngrak förresten, vad är det jag läser?! Vilken nation höll du hus på?

2007-03-17 @ 17:33:32
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Ha ha ha - sticka och äta lax! Kul där - men man skall aldrig säga aldrig...
Jag och en kompis tillbringade fredagkvällen på Gh, Vg och avslutade på Katalin. Sedan gick jag hem och åt popcorn.

2007-03-18 @ 10:38:39
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Man ska aldrig säga aldrig, nej. Jag vågar inte berätta för dig att jag ätit en portion lax, du skulle väl tjata om det resten av ditt liv. Så jag skiter i att berätta det. (haha) Hem och åt popcorn? Låter bra, popcorn är gott framåt småtimmarna efter en utekväll!

2007-03-18 @ 15:52:06
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Mmm, lax! Bra där (för att använda ditt eget uttryck)!! Du verkar krya på dig riktigt ordentligt! Betänk också att om dy byter ut a:et i lax mot ett "y"... voila - ordet ""lyx". Alltså: det finns ett starkt samband mellan lax och lyx!

Vidare kan jag fresta dig med att jag har 1,8 kilo köttfärs i min kyl, så idag skall jag göra M Y C K E T köttfärssås och frysa in!

Ja, popcorn är gott, men det var micropopcorn - och jag lyckades bränna dem. Men jag åt upp dem ändå för jag var så hungrig.

Festligt att du blivit en centimeter längre, för det hör nog till ovanligheterna att växa i vuxen ålder...

2007-03-18 @ 16:29:14
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Köttfärs? Där kan du verkligen inte fresta mig. Micropopcorn är för övrigt, enligt mitt tycke, bättre än vanliga popcorn. Synd att du brände dem bara.

2007-03-19 @ 11:17:34
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback