Tips på sysselsättning till alla sjukskrivna som tillfälligt bor hos sina föräldrar med sjötomt

  • Lägg dig i soffan och sov lite efter frukosten, för att ta igen sömnen du som vanligt missade under natten. 
  • När klockan närmar sig halv ett kan du alltid ta en kort promenad till brevlådan för att hämta posten.
  • Om du har någon som kan hjälpa dig att bära din specialfåtölj: be personen ifråga bära ner den till bryggan och sätt dig i den mot väggen på båthuset med ett par solbrillor och blunda/sov/läs/svettas.
  • Ät apelsin, gurka och morötter som din mamma har skalat och gjort iordning - färdigt i kylskåpet!
  • Ta fram en kikare och titta ut över sjön och se om det finns några modiga människor som fortfarande vågar åka skridskor eller skidor på isen.
  • Eftersom du inte vågar ta en promenad ensam (för tänk om du blir trött och vill hålla i något/någon), gå ner till bryggan och gå fram och tillbaka, fram och tillbaka - måste du hålla i något eller pausa finns det ett räcke, samt stolar som är lätta att ta sig upp från.
  • Följ alla såpor, det finns många: Providence, Desperate Houswives, Nya Tider, Sjunde Himlen, Will & Grace, Grey's Anatomy, Felicity...

Kommentarer
Postat av: Linn

Har ni fortfarande is på sjön?! :-O

Postat av: barajagjohanna

Linn: Jovisst sörru, den har ju varit tjock, så trots värmen tar det ju tid innan den smälter. Men längst in vid stranden och runt båthuset är det smält och jag är chockad över att folk vågar sig ut på isen...

2007-03-27 @ 15:08:44
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Jamen stickningen då!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2007-03-27 @ 16:56:05
Postat av: Linn

Oj! Trots att jag ofta söker spänning hade jag då inte vågat ge mig ut på en smältande is.

2007-03-27 @ 17:00:33
URL: http://linnnn.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Naaa, sorry, har inte haft riktigt så tråkigt ännu... ;)

Linn: Inte jag heller! Såg två skridskoåkare idag, sen gick jag ut på bryggan och kikade, det är liksom VATTEN på vissa ställen...

2007-03-27 @ 17:35:35
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Linn

MANIACS!

2007-03-27 @ 19:31:44
URL: http://linnnn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback