Ett foto i timmen, lördag 12 maj

image655
09:45 Stressdricker te samtidigt som jag sminkar mig. Jag trodde att jag hade bråttom till Stadium för att byta skorna till trettiofemmor.

image656
10:25 Jag ringde Stadium. Trettiofemmorna var slut, så jag får nöja mig med mina trettiosexor. Här tar jag det alltså lite lugnt och läser tidningen istället.

image657
11:33 Gör lasagne, så att jag ska få matlådor och slippa göra mat på några dagar. Här blev det tokstressigt, då jag satte mig och målade naglarna i tron om att klockan var halv elva... Jag var en timme efter och skulle bli hämtad av kompis Marina med pojkvän Niklas om fyrtiofem minuter.

image658
12:48 Vi åkte till Lugnet för att titta på amerikansk fotboll. Copperheads mötte Nyköping. Här gör de några konstiga uppvärmningsövningar...

image659
12:58 Taktiksnack? (Jag vet, det blir lite mer än bara ett foto i timmen just nu.)

image660
13:00 Nu ska de tydligen singla slant om vilket lag som får välja om de ska börja anfalla eller försvara. (Lite har jag lärt mig.)

image662
13:39 Jag och Marina tycker att det är skönt i solen. När sporten blev för grötig, ägnade jag mig åt att sola och fota istället.

image661
13:44 Niklas, som tack och lov har spelat amerikansk fotboll, förklarade pedagogiskt för Marina och mig. Hela tiden. Och igen.

image663
14:46 Grötigt var det ja. Jag som inte förstod så mycket kunde inte låta bli att skratta åt tacklingarna ibland. Med så mycket avblåsningar kändes det som om allt gick ut på att det skulle smälla och jag fick ont i kroppen av bara synen. Fast det var rätt roligt och jag lärde mig till slut att applådera på rätt ställe...

image664
15:37 Dags att lämna Lugnet för att besöka Hemköp och inhandla några kilo tilltugg till kvällen.

image665
16:39 ÄNTLIGEN MAT!

image673
17:43 Jag var helt slut efter morgonens stress och flera timmar utomhus i sol och vind samt utan vila (förutom den stunden jag la mig raklång på läktaren i slutet, det var skönt), så jag la mig och vilade i soffan framför semifinalen i hockey-VM.

image667
18:40 Dags att diska innan gästerna dyker upp.

image668
19:39 Datumparkering är en jobbig uppfinning om man har bil (det har inte jag, men just nu lånar jag) och ingen parkering och därför måste pakera på gatan. Det innebär nämligen att man måste gå ut och flytta bilen på kvällarna.

image669
20:27 Illamående? Coca cola, chips, naturgodis, vanligt godis, skumraketer och biskvier... Vi fick i oss hälften.

image670
21:32 Jag och Marina är koncentrerade framför festivalen...

image671
22:26 Jag använde faktiskt flaggorna.

image672
23:35 Måttligt glada miner vid omröstningen... Alla bra och normala bidrag hamnade sist och kommer att få kvala nästa år. Vad händer?

Ja, vad hände? Det blev förlusternas dag (förlust för Copperheads i fotbollen, förlust för Sverige i hockeyn och förlust för Sverige i schlagern), om än en trevlig dag.



Nästa
EFIT: 9 juni och/eller 21 juni

Kommentarer
Postat av: Pumita

35 i skor?! Mina 39:or måste se ut som kanoter bredvid! Det kan inte vara helt lätt för dig att hitta skor. Det är klart det beror på vilken sort.

Postat av: barajagjohanna

Pumita: Mm, 35 eller 36, men 35 sitter oftast bäst. (Och de är för små för min 10-åriga kusin... ;)) Nej, helt jättelätt att hitta skor är det ju inte.

2007-05-13 @ 14:18:51
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Debbie

Haha, kul sätt att få följa din dag! :) Ja, vad hände där egentligen? Håller helt med dig.. slagern verkar ha spårat ur totalt! :P

2007-05-13 @ 14:21:23
URL: http://dendardebbie.blogg.se
Postat av: Jeanette

Schysst dag! Jag borde också börja med EFIT. Verkligen. Hmm. Tål att tänkas på, helt klart.

2007-05-13 @ 14:57:47
URL: http://away.blogg.se
Postat av: Camilla

Har också 35 i skor, lr ja. när det gäller converse. annars har jag 36! Din Lördag ser väldigt fin ut, trist nog gick de inte bra för Sverige, värken i Finland lr Hockey. fina bilder, annars :X som alltid. ta hand om dig

2007-05-13 @ 15:25:16
URL: http://millaaa.blogg.se
Postat av: Cliff Hanger

Ditt favoritland, Frankrike, var bäst i skandaltävlingen.

2007-05-14 @ 00:10:53
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Godiset såg väldigt gott ut. Jag älskar biskvier!!!

Men lasagne??? Du kunde ju ha gjort min soppa...

2007-05-14 @ 10:01:09
Postat av: barajagjohanna

Cliff Hanger: Ellerhur! Tillsammans med Sverige och Finland var Frankrike bäst.

Niklas: Jag måste ju variera mig, jag kan ju inte äta linssoppa varje dag heller. Jag har en burk kvar i frysen och när den är uppäten är det nog dags för ett nytt lass.

2007-05-14 @ 10:42:52
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Anna i Malaga

Jag gillade uppvärmningsövningarna!! :-D
Och vad söta ni är!

2007-05-14 @ 20:03:03
Postat av: barajagjohanna

Anna i Malaga: Hihi, tack. Nästa gång borde jag fota ALLA konstiga uppvärmningsövningar så ni får se... ;)

2007-05-14 @ 21:19:37
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Johanna

jävlar vad godissugen jag blev nu! haha

kul idé med en dag i bilder. jag kommer eventuellt att sno den nån gång. ;)

2007-05-15 @ 19:16:38
URL: http://www.lillaj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback