Ett foto i timmen, lördag 3 november

image895
09:02 Godmorgon, världen! Nästan nollgradigt och vitt ute, coolt.

image896
10:11 Jag skyndade mig hem till den här lilla parveln, som fortfarande låg sömnig i pyjamas.

image897
11:00 Moster är bra att ha ibland, så att man får nya plyschbyxor när man fyller en månad och så att man kan få bli omkringburen jämt och ständigt och så att mamma kan få duscha och tvätta håret ifred...

image898
12:02 Oliver, mamman och jag har varit på en liten promenad till Ica i snöslasket.

image899
13:07 Moster är även bra att ha när hon kommer hem till mamman och lagar mat och gör matlådor...

image900
14:20 Det är lätt att glömma bort tiden när man är med en sådan sötsak, så jag kom iväg mot jobbet några minuter försent...

image901
15:08 Över 100 ärenden att svara på i datorn (plus att det kommer in allteftersom) och alla de här breven... Jag har att göra, med andra ord.

image902
16:08 Tjalala, vad roligt jag har... (Inte. En lördageftermiddag och -kväll helt ensam på jobbet är ganska tråkig.)

image903
17:07 Sjukt sötsugen och till min glädje har jag hittat 6 kronor i plånboken, vilket gör att jag har råd med en Tarragona från godisautomaten i köket. Hurra!

image905
18:04 Jobba jobba joobba...

image906
19:07 Lunchrast med plugg.

image907
20:00 Nej, jag missköter inte mitt jobb. Det går jättefort att måla på genomskinligt nagellack och dessutom kan man skriva på tangentbordet medan det torkar.

image908
20:59 En minut till jag får gå hem! Det är ett ödsligt Borlänge här utanför. En ensam bil på parkeringen. (Det är den jag snart ska få åka hem i.)

image909
22:18 Hemma med kvällsfika och fixar bilderna till just det här. Så fort jag har uppdaterat ska jag lägga mig i soffan och se Grey's Anatomy och därefter sova. Jag börjar jobba imorgonbitti igen... Sådana här lördagkvällar är ganska deprimerande. När jag kommer hem i mörkret från jobbet på kvällen för att lägga mig inför nästa jobbdag, ser jag alltid människor påväg till fester och krogen. Ikväll var det dock en liten skillnad: jag såg spöken påväg till fester och krogen.


Nästa
EFIT: 10 december och/eller 22 december

Kommentarer
Postat av: K - Magalös

Kul att se någon annans EFIT-dag. Jag har för ovanlighetens skull inte tillbringat hela dagen hemma, så mina EFIT-biler är mer varierande än vanligt idag. Kolla om du vill.
Hoppas morgondagen blir bra! God natt!

Postat av: Therese

Kul med EFIT. Jag har tänkt vara med flera gånger men det verkar inte bli av... Nästa gång kanske. Fast jag tycker mest det känns jobbigt med snö på marken. Usch. Jag gillar inte vintern. Jag vet att jag har sagt det förut så ursäkta om jag tjatar men jag måste bara skriva att Oliver är otroligt söt. Kul att vara moster till en sån sötnos.

2007-11-03 @ 23:59:51
URL: http://iutlandet.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

K - Magalös: Ska kolla in hos dig också!

Therese: Jag gillar ju snö i vanliga fall, men bara om den ligger kvar och det är minusgrader. Det blev fruktansvärt slaskigt igår eftersom det var plusgrader, så det var mest jobbigt med snö. Det är helt ok att tjata om att Oliver är söt. ;)

2007-11-04 @ 08:06:33
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: C - millaaa

Tycker om ett foto i timmen :)

2007-11-04 @ 14:45:01
Postat av: Ida

Du har hängt med gulle idag igen :) Jag blir lite avis :P Hehe.. Du är förresten utmanad!

http://hallonglasvinge.blogg.se/1194197965_de_sju_sanningarna.html#comment

2007-11-04 @ 18:46:56
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Glasögonnärbilden var bra!

2007-11-04 @ 23:00:09
Postat av: Anna J

Vilken underbar systerson du har!!!! Såååå söt!!! En tanke bara: HAr man lunchrast kl sju på kvällen??? :) KRam Anna

2007-11-05 @ 08:48:30
Postat av: barajagjohanna

C - millaaa: Vad bra!

Ida: I förrgår och igår och idag. ;) Du är avis med all rätt. Nästa gång du är i Falun kan du nog få låna honom och gosa lite du med.

Niklas: Förutom att brillorna ser gigantiska ut!

Anna J: Visst är han. :) Och ja, man har lunchrast sju på kvällen om man börjar sent på dagen. Hehe. Den kanske bode heta middagsrast, men tydligen är det lunch oavsett tid på dygnet...

2007-11-05 @ 10:21:19
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Cliff Hanger

Måste ha varit najs att sitta och andas in nagellackslukt sista timmarna i alla fall! ;-)

2007-11-06 @ 01:46:24
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: tinatoon

Måste hålla med Niklas (fd Hans Ångest): Väldigt bra glasögonnärbild! :)

2007-11-06 @ 07:03:08
Postat av: barajagjohanna

Cliff Hanger: Jag är så van vid nagellackslukt, så jag tycker inte att det är någon fara. (Hade det funnits kollegor på plats hade jag dock visat respekt genom att INTE måla naglarna... hehe)

tinatoon: Tack, tack.

2007-11-06 @ 20:02:01
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback