Resparet

Såhär lätt är det att ta sig iväg när man heter Johanna och har R som kompis


En sommardag:
Jag: Jag vill åka till Marseille. Eller Nice, det går också bra.
R: Lätt!
Jag (några dagar senare): Det är för dyrt.
R: Då drar vi på kryssning. Det är billigt till Tallinn.
image923Jag: Okej.
(Jag bokar.)


En tråkig dag i början av hösten:
Jag: Hörru, ska du med till London eller?
R: Japp!
(Jag bokar.)


I London:
R: När vi kommer hem borde vi fan boka en resa till Paris.
Jag: Haha. Hittar vi en biljett för 1 krona, så...
R: ...och så bor vi billigt...
Jag: ...äter billigt, går överallt istället för att åka métro...
R: Haha. Japp.


Några dagar efter hemkomsten från London:
Jag: Det kostar 1 krona plus skatter att flyga till Paris i december. Ska jag boka?
R: Boka!
(Jag bokar.)


I fredags:
Jag: Nu har jag kollat skor i både Falun, Borlänge och Gävle och är de inte fula, så är de för stora eller för dyra.
R: Då tycker jag att vi tar en utflykt till Uppsala eller Västerås nästa vecka och letar skor till dig.
Jag: Okej!
(Jag bokar tåg till Uppsala och där har vi varit idag.)

Kommentarer
Postat av: Veronika

En sån kompis borde alla ha!

Postat av: barajagjohanna

Veronika: Haha, jo. Det är inte direkt någon av oss som protesterar när den andra kommer med reseförslag. :) Och vi har det nästan lite FÖR lyxigt då kompisen min är ledig varannan vecka och jag bara har lektion en dag i veckan och kan styra mina jobbdagar helt själv. Vi har därmed tid att dra...

2007-11-28 @ 23:02:17
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Therese

Hittade ni några skor då? Jag var ute och kollade förra veckan och tyckte det var knepigt att inte hitta nåt som var för stort eller för fult.

2007-11-28 @ 23:28:54
URL: http://iutlandet.blogspot.com
Postat av: Linn

Klona.. Regina.. kanske..? :D

2007-11-29 @ 12:43:03
URL: http://linnnn.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Therese: Ja, jag köpte faktiskt ett par skor! Helt otroligt, det trodde jag aldrig. Så nu är jag utrustad för att gå mycket i Paris.

Linn: Hehe. Eller mig. Vi är faktiskt två om att vara på att åka överallt hela tiden. ;)

2007-11-29 @ 19:10:32
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Regina

Hahaha!! Ja det bokas resa stup i kvarten o vi båda är me på det mesta som vännen kommer på, kul! Riktiga resepolare har vi blivit. Du glömde första Paris resan! :D Sen vet man aldrig, kanske blir nå fler här snart!?! ;)

2007-12-04 @ 06:17:47
Postat av: barajagjohanna

Regina: Jag vet, men jag kom inte på hur det gick till när vi bokade den resan, det var ju så längesen. :) Fler resor snart lär det ju bli. Ska råna en bank, sen kan vi fara och flyga all världens väg. ;)

2007-12-04 @ 11:29:25
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback