Det här med att ta tag i plugget

Imorgon ska jag till skolan och jag har en del att göra, om man säger så. Men jag är bäst på att inte plugga. Istället har jag nämligen dammsugit, diskat, bakat kladdkaka, sminkat mig, fixat håret, rakat benen och snart kommer en syster, en bror och en liten Oliver på besök. Därefter blir det att uträtta ärenden på stan och sedan är det ju kväll. Det sjuka är att jag inte ens känner mig särskilt stressad över plugget. Som om det inte spelar någon roll. Men just nu har jag verkligen ingen som helst lust att skriva en novell och bearbeta en annan skönlitterär text. Jag orkar inte med att sväva ut i skönlitteraturen, jag vill börja rapportera från världen nu - börja med den journalistiska delen av kursen. För att det är lättare. För att jag är lat. För att det finns en mall att skriva efter och för att jag kan det. (Det här kanske jag tar tillbaka när jag väl är där.)

Kommentarer
Postat av: Therese

Usch känner så väl igen mig. Ska lämna in hemtenta den här veckan. Behöver få ihop cirka 12 sidor och har ännu inte skrivit ett ord. Känner mig konstigt nog inte särskilt stressad. Fast jag måste verkligen ta tag i det ikväll och inte fastna bloggar och annat.... Fast ikväll får jag besök en stund men sen så.....
Hoppas du kommer igång och får nåt gjort. Bara man verkligen sätter sig ner och börjar skriva så brukar det lossna , faktiskt

Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Så länge du inte spiller tid på hockey får du fritt disponera dina timmar såsom du önskar!

Ha ha - du kommenterade aldrig att örnen hade kraschat! Du är väl mållös, antar jag.

2007-10-22 @ 17:16:49
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Mållös förresten... det verkar vara nå´t typiskt för dalarna... - se bara på Leksan. Ty ofta går Leksan mållösa ur matcherna.

Ja, förutom alla baklängesmål, såklart.

2007-10-22 @ 18:23:00
Postat av: barajagjohanna

Therese: Tyvärr lossnar det inte alls när jag väl kommer igång. Det är så jobbigt att skriva novell som måste ha både början och slut och gärna en bra mittdel också... blä. Hoppas det går bra med din hemtenta.

Niklas: Vad är Leksan?

2007-10-22 @ 19:07:49
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Exakt!

2007-10-22 @ 20:18:01
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Jag menar, inte orkar jag skriva ut hela namnet. Det är inte värt ansträngningen.

2007-10-22 @ 20:20:30
Postat av: barajagjohanna

Niklas: ?

2007-10-22 @ 20:20:32
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Niklas (fd hans Ångest)

Mållös igen, va?

2007-10-22 @ 20:25:01
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

En enbart retorisk fråga, vill jag tillägga.

2007-10-22 @ 20:27:48
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Inte ett dugg mållös, bara oförstående. Jag undrar vad "Leksan" är och du svarar "Exakt". Ett konstigt svar, tyckte jag.

2007-10-22 @ 20:37:41
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Nikla: Okej, såg inte att du skrivit att du inte orkade skriva ut hela namnet. Det var ju bara för att du inte visste vad de hette. Jag orkade inte skriva ut hela ditt namn nu heller...

2007-10-22 @ 20:39:02
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Hörrudu, Johan...

Inte är det väl så konstigt att jag knappt känner till det obskyra hockeylag som huserar i dina trakter. Jag menar - de är inte särskilt framgångsrika.

Och för att citera Magnus Uggla angående ditt tragiskt stora hockeyintresse som inte ger dig någon egentlig mening eller fyller någon funktion i din annars trivsamma tillvaro : "kasta inte pärlor åt svin", samt "det trash du gillar".

2007-10-22 @ 21:25:28
Postat av: barajagjohanna

Hörredu, Hans Ångest, du har verkligen noll koll.

2007-10-23 @ 11:17:01
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Tvärtom!

Däremot förefaller det som om dina argument börjar tryta...

2007-10-23 @ 15:46:21
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Det är klart att du har noll koll, varför skulle du annars påstå att Leksand går mållösa ur sina matcher? Mina argument tryter aldrig, men eftersom jag vet att du enbart vill provocera, så är det ju inte alltid lönt att argumentera.

2007-10-23 @ 19:21:35
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Du vet att jag har koll, men du vill inte erkänna det.

Visst får ibland det så kallade hockeylaget nå´t mål då och då - så i bokstavlig mening går de ej mållösa ur alla macher... Men i bildlig mening är läget oförändrat, målöst, intetsägande.

Du, lika väl som jag, inser att Leksand trampar vatten i allsvenskan (läs farmarligan) - med andra ord avancerar aldrig Leksand.

Och visst vet du att stillastående vatten är odrickbart, sjukt - ja, rentav en styggelse av värsta sort.

Till slut, en härlig dag, kommer Leksand inte att orka trampa vatten längre. Då kommer Leksand att sjunka som en sten till botten i den löjliga småbarnspool som går under betäckningen allsvenskan.

Vidare påstår du att jag vill provocera - och jag blir i ärlighetens namn fullständigt bragd ur fattningen vid sådana ogrundade beskyllningar från dig.

2007-10-23 @ 20:14:37
Postat av: barajagjohanna

Mina "beskyllningar" är allt annat än ogrundade.

2007-10-23 @ 21:38:57
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback