Direkt fran London: turistande

I en ny stad med massor av nya intryck och fullt upp fran morgon till kvall, plus forsta dagens incidenter, har vi idag varit extreeeemt trotta - och ar fortfarande.

Vi har hunnit med lite idag i alla fall. Madame Tussauds var ratt vardelost tyckte jag som inte ar lika fascinerad av kandisar som min kompis, dessutom tror jag nastan vi missade nagot for det kandes sa otroligt litet. Ingen av oss var sarskilt imponerade av de stora gatorna Regent Street och Oxford Street. Inga jatteroliga affarer och alldeles for mycket manniskor. Picadilly Circus sag inte alls ut som pa TV eller foton - jag som trodde det skulle kannas lite maktigt atminstone. Dessutom har vi varit pa London Bridge och kikat ut over vattnet och jag maste ju saga, inte bara med tanke pa floden utan overhuvudtaget: aven om manga storstader paminner om varandra, sa ar Paris finare an London.

Men jag gillar anda London. Jag har ju inte sett sa mycket annu och tyvarr forsvann ju nastan hela gardagen for oss, sa jag kommer bara fa se en liten brakdel av staden. Men det intrycket jag har fatt av staden ar definitivt positivt.

Forresten maste medicinen jag fatt pa sjukan igar vara rena rama mirakelkuren. Redan efter en dos borjade jag kanna mig battre.


Kommentarer
Postat av: Linn

It's pure narcotic, miss. ;)

Postat av: Moni

alltså, om jag inte är helt ute och cyklar så tror jag att din svenska sjukförsäkring gäller om du är utomlands i mindre än 40 dagar och har ett sånt där internationellt sjukförsäkringskort - eller om det tom kan gå på hemförsäkringen. hoppas du behållt alla kvitton, du kan ju ta kontakt med försäkringskassan när du kommer tillbaka. jag vet att jag kan gå till läkaren i sverige med mitt österrikiska kort iaf, får punga ut en massa, men det kan jag få tillbaka från min österrikiska sjukfösäkring sen. kanske nån som läser det här har större koll, jag hoppas att jag inte sitter och ljuger!!!

2007-10-19 @ 07:56:59
Postat av: naffs

då var det ju synd att ni inte han se mig för jag hade kunnat visat en massa fina ställen i london... ha det

2007-10-19 @ 18:43:29
Postat av: Maria

Åh, vad kul att vara i London!! Jag var där i våras. Ni borde se Covent Garden när skymningen har kommit, underbart vackert. Marknaden i Camden är också värt ett besök. Det finns fler trevliga skoaffärer utefter Oxford St. Dock föredrar jag Sydney framför London! En MYCKET trevlig stad =). Ha det bra! Kram kram

2007-10-20 @ 21:51:22
URL: http://carlstrand.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Linn: Så kanske det är... :)

Moni: Jag får ringa och kolla imorgon helt enkelt.

naffs: Ja, nä, det var ju lite kort tid för att hinna träffas. Men jag kommer tillbaka.

Maria: Det finns miljarder fler ställen jag borde se i London, men man hinner inte så mycket på tre dagar, särskilt inte när man råkar ut för oförutsedda händelser.

2007-10-21 @ 15:12:50
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback