Första gången av två jag är tvungen att utebli

Två dagar i Gävle med extra långa dagar betyder missad hockeymatch, vilket för första gången faktiskt inte känns så förbannat farligt. Jag överlever. Jag är ju där jämt. Det är bara Sundsvall som ska leka motstånd. Sådant har jag försökt intala mig själv. Men så kommer nyheten om att det ska bli Belfours första match... jamen självklart, vad trodde jag? Det är ju alltid samma sak: de få gånger jag inte kan vara närvarande, händer något speciellt. För mig kvittar det egentligen att det är Belfour som står i mål (honom kan jag liksom se i nästa match), det är tifot jag vill se och publikstämningen jag vill vara med om på onsdag. Så hur ska jag lösa detta då? Nä, det går inte. För det spelar ingen roll om jag drar tidigare från skolan - jag hinner ändå inte till matchstart. Och hinner jag inte till matchstart, missar jag tifot. Skitsamma, alltså. Skithockey.

(Niklas, det finns absolut ingen anledning att jubla...)

Kommentarer
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

H U R R A A A A A A ! ! ! ! !

Dessutom vill jag gärna citera dig i detta inlägg, eftersom du så träffande beskriver betydelsen av Leksands hockeylag: "Skithockey."

Du börjar sannerligen växa upp!!! Snart är du några nummer för stor för landsbygden!!!

2007-10-29 @ 20:10:23
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Ibland måste det vara lite jobbigt att vara oinsatt, för du kommer verkligen inte fatta nånting nu: "bla bla bla bla bla bla bla bla!"

Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Nu snackar du som en riktigt bonnig hockeyspelare, med en språkbehandling milsvida från en journalists.

Dags för dig att välja: Bygden eller ett värdigt liv.

2007-10-29 @ 20:32:45
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Vet du vad? Man kan få båda!

2007-10-29 @ 22:48:00
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Tror du på det själv???

2007-10-30 @ 08:25:34
Postat av: Therese

Jag brukar kalla Uppsala byn. Det är inte någon megastad direkt....

2007-10-30 @ 22:12:17
URL: http://iutlandet.blogspot.com
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Precis, Therese! Tänk då vad Falun och Leksand måste vara futtiga...

2007-10-31 @ 00:01:28
Postat av: barajagjohanna

Therese: Uppsala = by? Haha. Nog för att det finns större städer, men det ska ju tydligen föreställa Sveriges fjärde största stad, så by kan du ju inte gå runt och kalla den. ;)

Niklas: Jag förstår inte vad det skulle vara för fel på "futtiga" ställen?

2007-10-31 @ 00:05:32
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Therese

Det är mest när Niklas är i närheten som jag kallar Uppsala by.

2007-10-31 @ 09:16:07
URL: http://iutlandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback