Hade du kjol eller byxor på dig?

Det stod om händelsen även i Falu Kuriren idag. Av beskrivningen av platsen låter som om det borde vara en ny kvinna - samma cykelväg, annan plats. Jag tänkte att det är dags att ringa polisen. Det är nu gjort och jag har fått berätta allt jag minns. Nu finns även min historia nedskriven. Den manliga polisen ställde frågor, jag berättade, polisen antecknade. När frågan om jag hade kjol eller byxor på mig kom, blev jag ganska paff. För det första undrar jag varför jag skulle ha haft kjol på mig när jag är ute och går promenad och för det andra: vad i helvete hade det gjort för skillnad i utredningen?


Kommentarer
Postat av: Linn

Öh? Jag förstår ingenting. Menar de då att en kjol hade uppmanat killen mer till att göra vad han i fråga gjorde, eller jag fattar inte? Such idiots..

Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Det var absolut fånigt av polisen. Typiskt Falun.

2007-10-04 @ 16:39:03
Postat av: Cliff Hanger

Vädligt dumt att fråga om hur du var klädd. Påminner om hur våldtäktsoffer får sin klädsel och livvstil ifrågasatt.

2007-10-04 @ 19:31:19
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Ivana

Men helvete vilken jävla dum fråga! Ursäkta språket men jag blir så förbannad. Men åt andra sidan brukar inte jag tycka att polisen är de smartaste i samhället. Fy fan....

2007-10-04 @ 19:45:23
URL: http://jagkaninteslutaskriva.blogspot.com
Postat av: Maria

Hej hej! Fick du mitt mail? Håller med alla föregående skrivare: fruktansvärt orelevant fråga!!

2007-10-04 @ 21:20:58
URL: http://carlstrand.blogspot.com
Postat av: Emil

Jag håller inte med om att det är dum fråga. Det kan vara vilket som helst av en mängd skäl att dom ställer den.
* Drar förövaren sig till kvinnor som är klädda på ett visst vis.
* Kan det röra sig om olika föröverade.
* Vad är det som triggar hans beteende.
* Hur ska en kvinnlig polis vara klädd för att ta honom på bar gärning (och förhoppningsvis knäcka näsan på fanskapet)
Polisarbete är som att lägga ett tiobitars pussel fast man har hundra bitar - även fast man vet att en bit troligen inte har något att göra med slutresultatet så kan man inte slänga bort den innan man är säker på att den inte passar någonstans.

2007-10-04 @ 21:43:58
Postat av: barajagjohanna

Linn: Jag antar det.


Cligg Hanger: Exakt. "Vilken färg hade du på trosorna?"


Ivana: Jag tycker också det...


Maria: Ja! Grejen är att jag är i Linköping nu och inte hemma i Falun förrän imorgon kväll. Ska försöka få bror min att hämta ut biljetten...


Emil: Kanske borde jag berättat för polisen att jag hade ett par tighta träningsbyxor som fick min rumpa att se snygg och inbjudande ut? (Jag förstår din poäng, men jag kan inte tycka att det alltid är relevant.)

2007-10-04 @ 22:07:33
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Sorry, CliFF... ;)

2007-10-04 @ 23:22:37
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback