Måndagsförmiddagsbabbel

image860Ledig dag. Det är sällsynt nu för tiden. Den här veckan är det skola två dagar. Visserligen kan jag inte vara med på fredag, men det är ju fortfarande lika mycket att göra. Eller nej förresten, troligen ännu mer för att kompensera min frånvaro... Från och med lördag känns det som om jag kommer jobba ständigt. Och ändå ska skolan sättas i främsta rummet. Ja, jag säger då det, vi får se hur det går. Det finns ju annat man vill hinna med också... Nu var det en vecka sedan jag tränade. Egentigen skulle jag dra iväg på ett pass idag, men jag vaknade med lite huvudvärk och inser att jag dessutom bör skriva och läsa. Läsa därför att det är en fruktansvärt tjock roman som ska vara utläst om två veckor - samtidigt som det är andra romaner och massor av texter att läsa. (Vilken fördel alla snabba läsare har...) Dessutom behöver jag skriva ut tre texter att lämna in imorgon. Jag har ingen skrivare, så jag måste hem till föräldrarna. Där var jag jämt förut, men de senaste veckorna har jag inte hunnit mer än att titta in två sekunder för att hämta bil. Det ska bli skönt att åka dit idag, jag tar med mig datorn dit och sätter mig i lugn och ro. Och kanske får lite mat... Det där med mat tar tid. Jag lekte lite husmor här hemma igår. Med tanke på att jag nästan kommer att jobba heltid om en vecka, samtidigt som jag pluggar heltid, insåg jag att jag inte kommer ha särskilt mycket tid till matlagning. Därför gjorde jag storlass linssoppa igår. Nu har jag sju portioner linssoppa i frysen, plus två portioner i kastrullen på spisen. Nästa dag jag har tid blir det storlass lasagne också, och sedan ska jag nog klara mig ett litet tag. Men nu: frukost.

Bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback