Nu är det nära

5 dagar kvar, sedan är det match igen.

Fransmannen är skadad och blir nog borta ett tag. Inte alls bra. Skittråkigt är snarare rätt ord. Bellemare, REVIENS VITE! T'es trop important pour l'équipe et moi, je veux chanter le hymne national français!

Premiär. Sjukt kul, förutom att jag inte har någon biljett... Två av våra platser är upptagna och den tredje och sista borde alltså min bror och jag slåss om. Om det vore rättvist. Men det är det ju inte: min bror anser som vanligt att han har första tjing på platsen. Varför? För att han är kille och tror att han är mer hockeyintresserad än jag? Eller vad är det frågan om? Ståplats är visserligen roligast, men inte när man jobbar fram till en timme innan nedsläpp och därmed kommer att komma lite sent när ståplats är fullt. Och inte heller när man är ensam. Och inte när man har en rygg som visserligen är läkt men inte fått tillbaka sina muskler och därmed kommer bli riktigt trött och få lite ont av att stå i ett par timmar. Jag står visserligen gärna ändå för stämningens skull, men tycker att en viss bror av principskäl borde offra sig för världens bästa syster... lämna sittplatsen eller joina mig på stå.


Och till sist:

EFIT imorgon (onsdag)!


Kommentarer
Postat av: L1

Haha jaja jag ser allt hur du försöker ge mig dåligt samvete nu :) men platsen är min och du får den mot Västerås 16/10 för då kan jag inte ;)

2007-09-11 @ 23:41:57
Postat av: barajagjohanna

L1: Platsen är din? Sen när då? Den är precis lika mycket min din lilla, lilla... Det var ju snällt att du ger mig platsen på en match där du inte KAN komma... grrr.

Postat av: johanna

du kan skaffa ståplats biljett och stå med mig :) hihi, om inte så tycker jag iaf att DU ska få platsen & inte din bror ;)

2007-09-12 @ 15:25:27
URL: http://johannavarnamnet.blogg.se
Postat av: LTC

jag tycker att pojken ska stå med den trevliga tifogruppen, annars kanske dom kliver upp på sittplats och hämtar honom - å vips blev det en plats över där.

2007-09-12 @ 20:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback