Önskas: stenhårt träningspass

Att vara förkyld och träna är inte någon särskilt bra idé, jag vet. Jag brukar alltid vara noga med att inte träna när jag känner mig krasslig, men idag tänkte jag skita i det. Så länge jag inte har ont i halsen eller har feber, är det ju lugnt. Jag snorar en hel del, men jag måste träna. Är inte på humör. Inte alls på humör. Och jag tror att träning är bättre än soffliggande vad gäller att ta bort dåligt humör. Det är så synd att jag inte kan köra stenhårt än bara. Det skönaste hade varit att köra ett hårt pass så att varenda kroppsdel värker. Eller köra mig helt slut från topp till tå på gymet. Springa på löpbandet tills mina ben knappt bär mig och tills svetten droppar från pannan och inga tankar orkar tänkas. Det hade varit det bästa. Men jag är inte ens särskilt bra på att springa ännu. Men snart... Jag ska köra så hårt jag kan på det lätta passet ikväll. Och förhoppningsvis känna att jag kan köra ett något tuffare konditionspass imorgon. Kom igen, ryggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback