Idag kändes det bra...

...för när posten kom i förmiddags fick jag Stiko Per Larssons skiva i brevinkastet, tillsammans med första säsongen av Grey's Anatomy.  Dessutom kände jag att jag, (vit)peppar (vit)peppar, håller på att bli frisk. Det betyder att folk kanske vill träffa mig igen. Och att jag kanske kan få busa med, sjunga för, pussa på och smälta vid synen av min systerson imorgon.

Men sedan kände jag att jag behövde äta lite lunch. Fortfarande inte sugen på någonting alls. Och när man inte är sugen på mat, så är det väldigt svårt att hitta inspirationen till att göra något gott. Jag hittade en pirog i frysen. Värme den, åt... och mådde illa. Men det lilla illamåendet som kom över mig, valde jag att trotsa och tog bussen till stan eftersom jag måste ha min kurslitteratur nu. Mina ben orkade knappt bära mig. Stiko Per Larsson spelade live på Radio Dalarna in i mina öron påväg till biblioteket. Mina matta steg glömdes bort av solen som lyste på mitt bleka ansikte och av Leksingen som sjöng att jag var en kantstött optimist. Jag flöt på hans ord, hans stämma och gitarrens strängar, ända fram till biblioteket. Där sprakade det till i radion, och musiken försvann plötsligt.

Lånade mina böcker. Kände mig svimfärdig. Tog bussen hem.

Idag kändes det bra. Nu är jag bara uttråkad och trött på att inte orka.

Kommentarer
Postat av: Ida

Vad fint du skriver sweetie.. :) Men tråkigt att du inte känner dej bra ännu :/

Postat av: barajagjohanna

Ida: Tack min kära. Jag tror jag kom igång där, för jag har skrivit ytterligare tre A4 på mitt projekt, jippi! ;)

2008-04-25 @ 19:58:11
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Ida

Wohoo, härligt jobbat darling ;)

2008-04-25 @ 20:46:14
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se
Postat av: Sara

Har du testat ingefära mot illamåendet? Torkad, inlagd, eller riven i té? Brukar funka bättre än vitpeppar!

2008-04-25 @ 21:17:52
URL: http://frenchcreme.blogspot.com/
Postat av: barajagjohanna

Ida: Yaaay!

Sara: Nej, det har jag inte, men tack för tipset!

2008-04-26 @ 14:17:20
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback