"Johanna, idag måste du blogga"

Efter 40 timmar utan någon mat alls har jag nu ätit lite makaroner och ost. Det var gott att äta, men det gick nog lite för fort. Jag har ont i magen och till och från mår jag illa. Febern har gått ner från nattens 39 grader till ingen feber alls. Men det gör ont i varenda kroppsdel. Vaderna värker, låren värker, ryggen värker, armarna värker. Huvudet börjar dock sluta dunka.

Morgondagen skulle vara sådär himla bra, liksom. Lektion i Gävle på morgonen, vilket jag såg fram emot eftersom det är första textseminariet med respons på våra skrivprojekt. Därefter skulle jag stanna i Gävle för att gå på Brynäs-Leksand på kvällen. Men jag har nu fått tacka nej till Brynäsresan. Vem vet, kanske mår jag bra imorgon, men som det verkar nu kan jag ju inte åka. Och när jag sa att jag har (haft?) maginfluensa ville de ändå inte ha med mig på bussen... och det kan jag ju förstå. Lektionen kommer jag inte heller gå på. Hade den varit på eftermiddagen skulle jag ju kunna gå upp på morgonen och känna efter hur jag mår, men nu vågar jag ju inte chansa och åka iväg och kanske må dåligt. Suck hockeypuck.

Jag ska nu återgå till min soffa. Plugget är avklarat, så det är ju nästan så att jag ska titta i bokhyllan efter en gammal hederlig roman att läsa. Det var längesedan jag läste något jag själv valt.

(Rubriken syftar på en order jag fick idag från min kära vän trettiosju mil norrut. Hon har varit på besök i Falun under veckan, och precis som jag och vårt övriga fikasällskap, fick hon också maginfluensa...)

Kommentarer
Postat av: lisa, 37 mil ifrån

puss gumman, hoppas du blir helt frisk snart. jag vet hur det är;) lite skakig fortf är man=)

Postat av: Sandra

Great. Jag är själv i min grupp :(. Du och alla andra jag umgås med är i din grupp :(((((. Jag hade M som mitt sista lysande hopp, men fick höra att hon bytt till er också. Typiskt!

2008-04-07 @ 17:04:18
URL: http://www.rehnen.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

lisa: Om ett par dar har jag tänkt att träna, haha, så vi får väl se hur det här går... 8-) krya på oss, liksom.

Sandra: Tråkigt för dig, du skulle varit i vår grupp, det är ju fler från gamla klassen liksom som man redan har koll på. Jag hade gärna varit i din grupp, hade varit roligt att se vad du skrev också liksom. :)

2008-04-07 @ 17:26:39
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: becka

Usch har du också varit sjuk:-( Det suger verkligen....synd om oss;-)

2008-04-07 @ 21:16:08
URL: http://www.bollenarrund-becka.blogspot.com
Postat av: sara

tjo.. tack för att du sa till om att jag måste ändra på min blog=) ... kanoners.. nu kan alla kommentera.. sånt där man sj inte tänker på =) så tackar tackar. håll tummarna för leksand ikväll nu så vi har någon mening med att sitta på a2 .. lr mening finns d la alltid men lite extra ;)

2008-04-08 @ 15:48:09
URL: http://stikosara.blogspot.com
Postat av: sara

o så en förfrågan till. du hade ett så grymt kort på bror min på isen =) stiko per å flaggan.. skulle du kunna mejla det lr får jag sno det härifrån =) ärlig å frågar iaf
=)

2008-04-08 @ 15:49:52
URL: http://stikosara.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

becka: Jättesynd om oss... :) Jag är på bättringsvägen helt klart. Känner mig nästan frisk förutom när jag äter och rör mig för mycket.

sara: Usch, nervöst för ikväll, men satan vad underbart det hade varit med en vinst. Apropå bilden på brorsan din, så sno den du! (Tack för att du frågar först! :)) Jag hittar den inte på min dator nånstans, annars hade du kunnat få den i större format, men det är bara att sno den härifrån...

2008-04-08 @ 16:15:36
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback